Mittmonterat?

Cainight

Ny medlem
Mittmonterat?
Hej! Jag har beställt ett par Rossignol scratch fs nyligen och jag lät mittmontera dem.
Jag åker för det mestadels park om det finns någon där jag åker.. Men även endel vanlig pist och offpist. Gjorde jag rätt som mittmontera dem? Vad jag har läst och så så blir skidans pistegenskaper måttlig sämre, kan man "vänja" sig med det eller få in någon teknink för att det ska bli lika bra som vanligt? eller är det helt kört på den biten?

Mittmonterat?
jaadu..det är ju uppenbart att du inte får samma offpistmöjligheter när du kör mittmonterat, men i utbyte får du ju det lättare att snurra o raila..
det handlar ju om prioriteringar..

Mittmonterat?
asså pist-ofpist egenskaperna blir ganska mycke sämmre... d går typ inte å carva så jättebra me mittmonterat, visserligen har jag inga stålkanter kvar på mina skidor men asså d bli mycket skönare i parken.

Mittmonterat?
Jo det vet jag ju, men offpist är inte det jag prioriterar först utan det är med hoppa & raila och även piståkning. Men blir pistegenskaperna helt usla eller går det att åka hyffsat?

Mittmonterat?
Svara ärligt till dig själv, är du så pass bra så att du avgöra vad som är bra och dåliga egenskaper på en skida? Du kommer antaligen att känna en stor positiv skillnad i railande, snurrande och allmänt tricksande, och en mindre, negativ skillnad i carvingen och offpisten. Men jag vet itne, du kanske är gammal port-smiskare som har stenkoll på kantgrepp och liknande...

Mittmonterat?
jag tycker itne att de är någon märkbar skillnad med mittmonterat eller inte... iaf inte på ett par twintips.. men
om du mittmonterar ett par slalomlagg så lär dom nog inte funka så bra..

Mittmonterat?
Okej, låter skönt att höra för det är ju mest det som jag gör rail,snurr och allmänt trix ;D
Tack så mkt för svaren jag är nöjd!

Mittmonterat?
de är klart att du gjorde rätt! ser så jäkla mycket snyggare och är skönare! jag tycker det vart enklare att åka i pisten! eftersom man har tyngd mitt på skidan istället för lite länge bak så fladrar inte skidan lika mycket!

Tillbaka
Topp