Lenrik
Ny medlem
Mjuk knöl på foten efter klämmande pjäxor
Var på vårdcentralen idag med min fot som fått en mjuk knöl efter att ha vart inklämd ca 40 dagar denna vinter. Två läkare stod och kliade sig i huvudet ett bra tag och konstaterade efter ett tag att det minsann var en slemsäck som bildats av kroppen själv som skydd. Ett mycket förtroendeingivande svar, då de från början sa att det var ganglion, som är en helt annan sak.
Jag langar med en bild på den också, plus mina vackra, tappade stortånaglar.(usch)
Lite info som kanske kan vara av intresse. Har ganska breda knölar sedan innan, vilket jag kände av tydligt i mina salomon impact cs. Breddade pjäxorna just vid knölen 2 ggr under vintern just pga detta men hjälpte inte så mycket som jag önskade.
Så till frågan som jag antar att ett skidforum känner igen sig i mer än två läkare.
Är det vanligt att få knölar på detta sätt efter att ha misshandlat sina fötter i dåliga pjäxor?
Tar det lång tid innan det försvinner?

Jag langar med en bild på den också, plus mina vackra, tappade stortånaglar.(usch)
Lite info som kanske kan vara av intresse. Har ganska breda knölar sedan innan, vilket jag kände av tydligt i mina salomon impact cs. Breddade pjäxorna just vid knölen 2 ggr under vintern just pga detta men hjälpte inte så mycket som jag önskade.
Så till frågan som jag antar att ett skidforum känner igen sig i mer än två läkare.
Är det vanligt att få knölar på detta sätt efter att ha misshandlat sina fötter i dåliga pjäxor?
Tar det lång tid innan det försvinner?