Moderator

Moderator
om jag var moderator skulle jag också utnyttja det lite.
banna ungar jag inte gillade och ge varningar om dom skrev att jag drack dåligt öl!
Vad skulle inte ni gjort, om ni kunde göra vad ni ville, å jävlas med vem ni ville
utan att det fick konsekvenser (och det tillåmed var erat jobb) ??

//titttantittison

Moderator
titti720 sa:
banna ungar jag inte gillade och ge varningar om dom skrev att jag drack dåligt öl!
Vad skulle inte ni gjort, om ni kunde göra vad ni ville, å jävlas med vem ni ville

//titttantittison
Tror du verkligen att det är vad en moderator gör?

Moderator
Kan vi inte göra såhär att innan vi skriver något mer i denna tråden läser vi genom följande:

2.5 Moderatorer
En moderator har full bestämmanderätt och behöver inte försvara sitt agerande i forumet. Acceptera att moderatorerna är här för din och alla andras skull. De arbetar för forumets bästa. Om du känner dig orättvist behandlad, försök då se att det kanske finns en anledning till det inträffade. Om du ändå tycker att en moderator har handlat fel mot dig och har andra konstruktiva synpunkter på moderatorernas agerande, meddela detta per e-post och INTE I TRÅDARNA. Klagomål ute i forumet kommer att raderas. Mejla Freeride på info @ freeride.se.

För er som inte orkar läsa så kan jag summera det viktigaste:
Tycker du att en moderator gjort fel - skicka ett mail, disskutera inte i trådarna!

Moderator
Heinz_p sa:
titti720 sa:

//titttantittison
de är vad jag skulle gjort om jag vore moderator mr ketchup

Moderator
titti720 sa:
Heinz_p sa:
titti720 sa:

//titttantittison
de är vad jag skulle gjort om jag vore moderator mr ketchup
... och det kanske är just därför du inte är moderator?? :)

Moderator
2.5 Moderatorer
En moderator har full bestämmanderätt och behöver inte försvara sitt agerande i forumet. Acceptera att moderatorerna är här för din och alla andras skull. De arbetar för forumets bästa. Om du känner dig orättvist behandlad, försök då se att det kanske finns en anledning till det inträffade. Om du ändå tycker att en moderator har handlat fel mot dig och har andra konstruktiva synpunkter på moderatorernas agerande, meddela detta per e-post och INTE I TRÅDARNA. Klagomål ute i forumet kommer att raderas. Mejla Freeride på info @ freeride.se.

Jag accepterar att en moderator har full bestämmanderätt och inte heller behöver dom försvara sitt agerande (även om Hasse alltid är framme och ska försvara sig). Men, vi måste få diskutera våra moderatorer så länge det sker på en okey nivå och dom ska inte heller få beté sig hur som helst även om dom har makten till att göra det.

Jag menar, det var väl knappast mitt fel att ölen var dålig?

Moderator
Nej, det är ju det som är poängen. Ni ska inte diskutera moderatorerna. Det är i så fall relevansen i innehållet ni ska diskutera.

För att exemplifiera:
Händer det ofta att politiker börjar hacka på den som leder debatten?

Moderator
Dr_Snow sa:
ErikAndersson sa:
Dr_Snow sa:
För att exemplifiera:
Händer det ofta att politiker börjar hacka på den som leder debatten?
Vi ifråga sätter ju debattledarens sätt att leda debatten ?!
Ridå.
Gå och lägg dig Dr. snö!
Tror du inte politiker kritiserar varandra? Eller menar du att "vi" är politikerna och ni moderatorer är ledarna i denna debatt? Förstår inte ditt sätt att exemplifiera, sorry.

Och ja, precis som Erik sa borde vi få ifrågasätta -speciellt om det sköts dåligt villket jag anser att det gör från och till!

Moderator
Du förstår Dr_Snow att vi är också intresserade av Freerides bästa. Och en person kan inte alltid snacka för vad som är bäst för alla. Jag anser inte heller att du är särskilt mycket smartare än oss för att ditt exemple var inte direkt någon höjdare. Vi lever i en demokrati och diktatur lönar sig aldrig.

Senast ändrad:
Moderator
Ok, eftersom de flesta inte förstod vem som var vem i mitt exempel så gör jag ett förtydligande.

I mitt exempel är de som skriver i forumet "politiker" och moderatorerna är "debattledarna".

Så, då undrar jag; brukar politikerna attackera debattledarens (moderatorn) sätt att leda debatten? Förstår ni nu hur jag menar? Jag lägger nog ner den här diskussionen nu.

ErikAndersson:
"Jag anser inte heller att du är särskilt mycket smartare än oss för att ditt exemple var inte direkt någon höjdare."

Det har jag inte påstått.

Senast ändrad:
Moderator
Ne, dom brukar inte göra det men om du anser att debattledarna är orättvisa då kan jag lova dej att politikerna attackerar.
För att en diktatur ska fungera krävs smarta ledare det tror jag att du vet.

Moderator
ErikAndersson sa:
Ne, dom brukar inte göra det men om du anser att debattledarna är orättvisa då kan jag lova dej att politikerna attackerar.
För att en diktatur ska fungera krävs smarta ledare det tror jag att du vet.
Vem är dikatorn i sådana fall? Anser du att debatt ledarna är orättvisa när de följer de regler som finns uppsatta? Förstår inte ditt resonemang allas här och nu...

2.5 Moderatorer

Och där står det fortfarande vad som gäller. Fattar inte vad det är ni tycker är oklart i denna fråga?

//H

Moderator
Diktatorn är då ett överdrivet smeknamn för moderatorerna i det här fallet(som användes av någon tidigare i diskutionen). Det vi anser är att moderatorerna har handlat fel mot oss lite för ofta. Det tas upp för att några vill ha en ändring på det. Det togs upp i forumen för att folk ville veta om det bara hänt för dom eller om det är flera som är drabbade. Vad förstår du inte ?

Moderator
Jag förstår att du förstår inte ordet diktatur.

Diktatur (av latin dictatura, "en diktators ämbete; en diktators makt och myndighet") är en stat som är totalitär, styrd av en diktator.

Alltså i ditt fall menar du att forumet är styrt av en diktator. Alltså en person?

Forumet styrs av en grupp som är uttagen av denna sidas ägare och styrelse. Och dessa personers uppgift är att se till att forumets regler som finns här https://www.freeride.se/about/rules.php följs. Och hur dessa personer ser till att de följs är enligt order från Johan. Alltså allt som inte passar folket som moderatorerna gör skall tas med han och inte diskuteras här. Fungerar jättebra på flera andra sajter så varför detta liv på denna sidan för?

Enkelt att förstå nu då?

//H

Moderator
Okej men tror du fattar anledningen till att ordet diktator kom upp. Men som du vil Diktatorer.

Om man vill ta reda på om det är vanligt att medlemmar behandlas fel så är det lätt o fråga i forumen istället för att gå runt o fråga alla medlemmar enskillt? Vi är bara några medlemmar som vill försöka förbättra den här sidan som vi älskar så mycket.

Moderator
"Diktatur (av latin dictatura, "en diktators ämbete; en diktators makt och myndighet") är en stat som är totalitär, styrd av en diktator."

Att debattera med människor som hänvisar till wikipediafakta känns ganska lönlöst. Ett råd är att inte alltid titta på FÖRSTA googleträffen när ni letar information. Sök i flera källor.

En annan användbar länk:

http://www.nada.kth.se/~viggo/stava/

Mvh

Jeffa

Moderator
jeffa4everYEAH sa:
Ett råd är att inte alltid titta på FÖRSTA googleträffen när ni letar information. Sök i flera källor.

En annan användbar länk:

Mvh

Jeffa
Snälla Jeffa; sök på "stava" på Google, snälla!

--

Vad gäller trådens huvudämne:
Eftersom vissa inte orkar, vill eller bryr sig om att läsa de regler som finns här på sidan kan jag summera det viktigaste, som vissa verkar ha missat helt och hållet.
Tycker du att en moderator gjort fel - skicka ett mail, disskutera inte i trådarna!

Kontentan av detta är: har ni fått en felaktig varning - skicka ett mail! Då tar Johan och ibland vi andra en andra titt på din varning och ser om vi bör tänka om.

Ex: Du går och köper två paket mjölk. När du kommer utanför affären ser du på kvittot att kassörskan slagit in tre mjölk. Vad gör du?
1. Gnäller för dina vänner och säger att det är hemskt hur en affär kan bedriva en sån verksamhet?
2. Går tillbaka tillbaka in i affären lugnt och sansat och påpekar felet?

Moderator
OlaMelin sa:
jeffa4everYEAH sa:
Ett råd är att inte alltid titta på FÖRSTA googleträffen när ni letar information. Sök i flera källor.

En annan användbar länk:

Mvh

Jeffa
Snälla Jeffa; sök på "stava" på Google, snälla!

--

Vad gäller trådens huvudämne:
Eftersom vissa inte orkar, vill eller bryr sig om att läsa de regler som finns här på sidan kan jag summera det viktigaste, som vissa verkar ha missat helt och hållet.

Kontentan av detta är: har ni fått en felaktig varning - skicka ett mail! Då tar Johan och ibland vi andra en andra titt på din varning och ser om vi bör tänka om.

Ex: Du går och köper två paket mjölk. När du kommer utanför affären ser du på kvittot att kassörskan slagit in tre mjölk. Vad gör du?
1. Gnäller för dina vänner och säger att det är hemskt hur en affär kan bedriva en sån verksamhet?
Ha ha ha!

Got me!

Moderator
OlaMelin sa:
Text

Det är väl rätt självklart att man berättar det för andra som tänker handla där, så dom också inte blir lurade. Har varit med om det här flera gånger, speciellt i frankrike där mataffärerna alltid försöker lura mig. Klart man berättar till andra som tänker gå in efter backen och köpa lite mat, att dom bör räkna sin växel.

Så ännu ett dåligt exempel av en moderator.

Moderator
En sak som jag tycker är viktig att poängtera är att moderatorerna inte på något sätt ska vara immuna mot kritik. Bara för att man råkar vara moderator så betyder inte det att ens åsikt väger mer än någon annans. Nämner inga namn (tror inte det behövs) men vissa/någon verkar ha fått detta om bakfoten.

Kanske dags att införa anonyma moderatorer eller medlemmar som endast är fyller denna funktion och som inte lägger sig i olika debatter?

Moderator
felix sa:
OlaMelin sa:
Text

Det är väl rätt självklart att man berättar det för andra som tänker handla där, så dom också inte blir lurade. Har varit med om det här flera gånger, speciellt i frankrike där mataffärerna alltid försöker lura mig. Klart man berättar till andra som tänker gå in efter backen och köpa lite mat, att dom bör räkna sin växel.

Men går du till dina vänner så ger du ju inte kassörskan någon chans att åtgärda felet...

Och nej, jag är inte på moderatorernas sida...eller tvärt om. Jag bryr mig inte så mycket om det här så jag är mao neutral.

Moderator
jeffa4EVER: Hur vet då vilken ni skall klaga på ;)

Och som jag skrev. Det funkar på massa andra sidor på detta sättet så varför inte på denna sida...

//H

Moderator
Ta en kölapp,ställ dig längst bak och vänta på din tur...

En moderator är polis/domare/åklagare på ett forum,bara svälja det

Moderator
Men man måste kunna skilja på om man skriver i forumet som moderator eller som "vanlig" medlem. Jag tycker inte heller man ska kritisera moderatorerna "offentligt" men eftersom dom deltar på freeride även som "vanliga" medlemmar så blir det ju lite konstigt.

Jag tycker de flesta moderatorerna är bra på att skilja sin "moderator" roll från sin "medlems" roll, men jag tycker det är VÄLDIGT fel när man som moderator låser en tråd, skriver något som inte har med tråden att göra utan ge någon chansen att försvara sig och sedan säger att "du har inget med detta att göra" (se senaste "lås" tråden för exempel").

I ett forum har alla med allt att göra. Det är lite det som är idén med ett forum. Något som vissa verkar ha missat.

Jeffa

Senast ändrad:
Moderator
felix sa:
OlaMelin sa:
Text

Och då ger du ju inte kassörskan en chans att åtgärda felet? Likadant som att du inte ger en moderator chansen att ta bort en varning om den visar sig vara fel.
Men då krävs det att du skickar ett mail och förklarar hur du ser på varningen

Moderator
OlaMelin sa:
felix sa:
OlaMelin sa:
Text

Och då ger du ju inte kassörskan en chans att åtgärda felet? Likadant som att du inte ger en moderator chansen att ta bort en varning om den visar sig vara fel.
Men då krävs det att du skickar ett mail och förklarar hur du ser på varningen
de värsta är att man kanske inte hinner skicka mejlet för då är man redan bannad:(

Moderator
jeffa4everYEAH sa:
Men man måste kunna skilja på om man skriver i forumet som moderator eller som "vanlig" medlem. Jag tycker inte heller man ska kritisera moderatorerna "offentligt" men eftersom dom deltar på freeride även som "vanliga" medlemmar så blir det ju lite konstigt.

Jag tycker de flesta moderatorerna är bra på att skilja sin "moderator" roll från sin "medlems" roll, men jag tycker det är VÄLDIGT fel när man som moderator låser en tråd, skriver något som inte har med tråden att göra utan ge någon chansen att försvara sig och sedan säger att "du har inget med detta att göra" (se senaste "lås" tråden för exempel").

I ett forum har alla med allt att göra. Det är lite det som är idén med ett forum. Något som vissa verkar ha missat.

Jeffa
Det är precis det här vi snackar om :) bra skrivet tycker jag.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp