Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tänkte precis på det, väldigt konstigt om de verkligen är hasse båda två, snacka om att avslöja sig .pZacke92 sa:Hmm antingen är wakedude en wannabe Hasse eller Hasse..
P.S Wakedude's signatur: Nu är det en elak kille i farten.. Hasse's signatur: Jaha en elak moderator i farten igen.....
Hmm?
jag vet vem de är.svenski sa:tänkte precis på det, väldigt konstigt om de verkligen är hasse båda två, snacka om att avslöja sig .pZacke92 sa:Hmm antingen är wakedude en wannabe Hasse eller Hasse..
P.S Wakedude's signatur: Nu är det en elak kille i farten.. Hasse's signatur: Jaha en elak moderator i farten igen.....
Hmm?
Jaså det är de? :P och du är säker?tittti540 sa:jag vet vem de är.svenski sa:tänkte precis på det, väldigt konstigt om de verkligen är hasse båda två, snacka om att avslöja sig .pZacke92 sa:Hmm antingen är wakedude en wannabe Hasse eller Hasse..
Hmm?
de är en wannabee hasse![]()
hon är säker och jag är säker!Zacke92 sa:Jaså det är de? :P och du är säker?tittti540 sa:jag vet vem de är.svenski sa:tänkte precis på det, väldigt konstigt om de verkligen är hasse båda två, snacka om att avslöja sig .p
![]()
börjar på h slutar på 1Zacke92 sa:Jaså det är de? :P och du är säker?tittti540 sa:jag vet vem de är.svenski sa:tänkte precis på det, väldigt konstigt om de verkligen är hasse båda två, snacka om att avslöja sig .p
![]()
...och surfdude!jeppenator sa:hon är säker och jag är säker!Zacke92 sa:Jaså det är de? :P och du är säker?tittti540 sa:jag vet vem de är.
![]()
det är hans som är hasse![]()
Rätt sjukt att anmäla nån för något man själv orsakat.felix sa:Jadu Victors, det kan man ju undra...
Hasse har iallafall börjat ringa mig och mina föräldrar och säga att han ska polisanmäla mig. Han hade riktigt usla argument och resonerade bara saker till sin egen fördel. T,ex var allt han gjort innan han blev moderator helt ointressant och betydde ingeting, men samtidigt satt han och rabblade upp saker jag gjort innan han var moderator så han sa emot sig själv flera gånger.
Han verkade iallafall väldigt desperat i att få sätta dit just mig, tror han kollat upp alla busringningar med polisen också och när han såg att inget nummer kom från mig blev han väl bara ännu mer frusterad över att inte ha något på mig. Försökte få mig att erkänna saker i telefonen genom att säga att "andra redan erkänt" osv...
Sen att han suttit och skrämt, utnyttjat vissa medlemmar på freeride genom att hota med polisanmälningar om dom inte kopierar mina msn-konversationer till honom -ännu löjligare!
Jag sa att polisanmäl mig då om det är det du känner för, jag lämnade det här för mer än en vecka sedan och att det är han själv som drar upp det igen. Innerst inne förstod han nog själv att en polisanmälan varken skulle hjälpa honom eller mig för när jag rådde honom till att göra så började han ställa andra frågor.
Står dessutom så här på polisens hemsida:
"Det är viktigt att inte ha en låtsasidentitet eller försöka ge sken av att ha en annan livsstil än den man har. Många lever ut sina drömmar på Internet och kan genom detta vara ganska provokativa."
Nä, im out men nästa gång kan du ju ringa mig direkt.
Vill jag dig något ringer jag väl knappast din morsa...
Trakasseri är straffbart och att ringa någon vid den tidpunkten för ett dylikt ärende kan säkerligen klassas som trakasseri.jeffa sa:Sen när blev det straffbart att ringa någon???
Eeehhh....Utter sa:Trakasseri är straffbart och att ringa någon vid den tidpunkten för ett dylikt ärende kan säkerligen klassas som trakasseri.jeffa sa:Sen när blev det straffbart att ringa någon???
Haha jo, vanliga trakasserier, folk som typ busringen o säger taskiga saker och folk som ringer o mobbar folk.jeffa sa:Du kan inte trakassera någon genom att ringa personen. Det finns inte ett enda fall i Sveriges historia (bortsett från mordhot eller sexuella trakasserier) där någon blivit bestraffad p.g.a ett telefonsamtal.
Ingen åklagare skulle någonsin väcka åtal p.g.a ett telefonsamtal. Inte i Sverige i alla fall.
Det är inte straffbart... Speciellt inte om personen i fråga är omyndig...FPelle sa:Haha jo, vanliga trakasserier, folk som typ busringen o säger taskiga saker och folk som ringer o mobbar folk.jeffa sa:Du kan inte trakassera någon genom att ringa personen. Det finns inte ett enda fall i Sveriges historia (bortsett från mordhot eller sexuella trakasserier) där någon blivit bestraffad p.g.a ett telefonsamtal.
Ingen åklagare skulle någonsin väcka åtal p.g.a ett telefonsamtal. Inte i Sverige i alla fall.
Sedan finns det folk som åkt dit för ofredande då dom busringt.
Åtal, nej förmodligen inte. Men det klassas fortfarande som telefontrakasseri. Skulle även kunna klassas som ofredandet precis som detta: http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=13748jeffa sa:Eeehhh....Utter sa:Trakasseri är straffbart och att ringa någon vid den tidpunkten för ett dylikt ärende kan säkerligen klassas som trakasseri.jeffa sa:Sen när blev det straffbart att ringa någon???
Nä!
Du kan inte trakassera någon genom att ringa personen. Det finns inte ett enda fall i Sveriges historia (bortsett från mordhot eller sexuella trakasserier) där någon blivit bestraffad p.g.a ett telefonsamtal.
Tänk efter själv, det kvittar vart samtalet kommer fram, tidpunkten är fortfarande densamma.GePe sa:Men Utter tänk efter nu...
Felix ringer Hasses mobilnummer, förvisso på en låt oss säga okonventionell tid. Att Hasse sen har vidarekopplat sitt nummer hem till sin kära mor kan ju knappast Felix ha vetat.
Jag tror inte att det räcker riktigt för att klassas som trakasserier.
Jag håller fullständigt med Utter!Utter sa:Tänk efter själv, det kvittar vart samtalet kommer fram, tidpunkten är fortfarande densamma.
Vem fan vill ha nån liten freeridenörd du inte känner ringandes hem till sig, sin mamma eller någon annan i familjen. Speciellt inte vid den tidpunkten.
Sen kvittar det om det "bara" var en gång. Och han kan omöjligt veta att Hasse var vaken vid tillfället, om han lutar sig på att han stod som online här på freeride så funkar det inte, man står kvar som online ett bra tag om man inte loggar ut aktivt.
jeffa: Uttala dig inte om nåt du inte vet nåt om.....jeffa sa:Har väldigt svårt att tro att polisen "rekommenderat" att du skulle polisanmäla Felix för olaga hot. Han har ju inte hotat någon....
Lägg ner nu och njut av tystnaden istället!
0707 - 20 20 41Jibberisch sa:Man blir lite mörkrädd. Vad är det frågan om? Är det inte dags att låsa denna tråd av en herrans massa olika anledningar?
Att moderatorer behövs i detta forum är väl också helt uppenbart av en herrans massa olika anledningar? Applåder till dom som orkar.
Men att bryta mot regler som moderator, sticker ju så klart lite i ögonen? Lite som när Mona Sahlin tyckte det va ballt att betala skatt och sedan struntade i att betala skatt. Jag har haft lite svårt för henne sen dess. Nu är ju problemet med Mona Sahlin på en helt annan nivå än freeride.se kan jag tycka. Att Mona Sahlin aspirerar på statsministerposten i det land jag bor i, är för mej om möjligt ännu mer skrämmande än moderatorer med dubbelprofiler på freeride.se
Att hota folk kan få konsekvenser. Att trakassera folk likaså. Fyller man det blåskåpet med skit brukar det rinna över efter ett tag. Vad som är hot avgörs om den, som det potentiella hotet riktas mot, uppfattar hotet just som ett hot. Lagstiftningen kring trakasserier är nog litet luddigare (om det nu är möjligt).
Till er som påstår att det inte är någonting speciellt med att en okänd människa från ett internet forum ringer hem till en på natten, lägg ut ert nummer i tråden bara? Nemas Problemas?
Sist men inte minst, tvätta er ordentligt med er clearasil, ta på er pyjamasen å hopp i säng. Sluta pajja ett trevligt skidforum.