modifiering av forumet

wolwerin

Medlem
modifiering av forumet
heejsan

jag har funderat på om man kan modifiera freeride.se en aningen.!!!!?

jag har tänkt på att man kan införa massor av tillgångar och funktioner för att förbättra freerie.se

1a när man skriver ett fr/gb så ska man välja mellan om man vill skicka hemligt eller allmänt.

2a. man ska kunna se vilka som har varit hos ens profil.

3a. att man kan få in en ljudfil för att kunna lyssna i profilen.

4a.när man frågar om man vill bli kompis med en annan så kanske man kan fixa så att det finns olika saker man kan välja imällan tex. 1.bli kompis med Johan 2.bli jibb kompis med Johan 3. bli bekant med Johan. (jag hoppas att det är okej för dig Johan om jag använder ditt namn till detta och varför jag använder det är att detta är 90% vänt till dig)

5a.så kanske man vill skaffa ett team som många vill vara med i tex. freeride teamet för dom som gillar freeride.se.

6a.det pratas mycket runt om freeride att man kanske ska införa en freeride.se konto/mail (det PRATAS om det så dem vet ej om freeride ska INSKAFFA sånt)//
om man inskaffar sånt kan man inte heta då sitt användarnamn till det alltså då blir det för mig WOLWERIN@FREERIDE.SE osv.
""Vore även bra om man hade kombinerad "FR-mejl" och "freeride.se"-mejl så man slapp ha två olika.. samt att man isf skulle kunna fr-mejla folk från utomstående mejl och inte nödvändigtvis behövde vara inloggad på hemsidan (som när man mejlar från mobilen etc.).."" obs tog detta från blizzy.
och sen kan man sätta in en dedikerad mejlserver.

och nu undrar ni har i helskotta kommer dom som har freeride att ha råd till dessa finesser och kanske tror jag e helt bort i huvudet :=).
då har jag nog svar till era bekymmer.!!!!!!

man kan ju sätta in olika vip graderingar t.ex. och neutral medlem(gratis) original vip(10kr i månaden), brons vip(20kr i månaden), silver vip(30kr i månaden), guld vip(40kr i månaden) och platina vip 50kr i månaden. och u högre upp i vipp man kommer hu mer finesser får man och vipp guld och platina kan få ett eget lite forum där bara dom får skriva?
(och att det står vilka som är modrationer så man vet vilka som är det)

och det som gäller med teamet så kan man betala en vis LITEN suma tex 2kr för att starta det men sen s behöver man betala månadskostnad på det kanske 5-10kr i månaden för att driva det?

och dom som gillar mail-adress iden så kanske man kan ta betalt för ett sånt mail account (mitt tips är ca 30-50kr)

och dom som missköter sig här på forumet kan få en liten varning och sen böter(om man kan kalla det så) från 250-1000kr beroende på hur grovt det är och en avstängning osv (och man ska inte kunna reg. sig mera på detta skid-forumet eller att man blir avstäng en vis tid från 1-12 månader beroende vad personen har gjort.

Och sen kanske det kan finnas en donations sida på freeride så att man kan donerna till freeride.se!

Och å så sett så har ni kärnat ihop en ganska bra slant men det enda dåliga är att man måste ha ett ganska bra startkapital till detta.!

Och ni som läser detta vad tycker ni tycker ni att det är bra eller dåligt?

mvh//
wolwerin.
peace!

.

Senast ändrad:
modifiering av forumet
ja och om man har filmer så kan dom ligga inne på ens profil som på newschoolers man kan ju faktiskt "låna" lite därifrån

modifiering av forumet
låter som att du vill göra om freeride till lunarstrom för skidåkare..

modifiering av forumet
Bra inlägg!

dock kass med betalning för konto kommer nog innebära förre användare vilket i sin tur innebär att freeride.se blir mindre attraktivt för annonser alltså freeride tjänar mindre pengar i det långa loppet..

modifiering av forumet
vafan ska freeride bli värsta playahead-kopian??
nej helvete heller!
de enda som va bra va de som carl d sa ovan.

modifiering av forumet
gå in på playahead istället

edit: om det här är ett skämt så var det de tråkigaste skämtet jag har hört i hela mitt liv

Senast ändrad:
modifiering av forumet
ja om man ska behöva betala så tror jag att många faktiskt skulle hoppa av...
men gör iställe lite mer fineser tex lättare att lägga upp filmer och lägga upp på ens profil som jag skrev ovan. också att man kan ha ens hemmabacke å lite "snabbfakta" så som:
bästa trick, favorit backe osv.
det med team gilade jag (inte att betala då) så att man kan ha olika "locals team" osv.
kanske kommer med mer förslag sennare

modifiering av forumet
haha måste va oseriöst...
skulle va tråkigt om man skulle kunna ha hemliga gbs o grejjer då kan man inte tjyvika på va alla soeata jibbers skriver :P

modifiering av forumet
Kul att folk kommer med ideér för att utveckla och förbättre forumet. Dock blir det tummen ner från mig på detta förslaget.

Punkt 1-5: Fjortisvarning. Lunarstorm finns redan. Nej tack till ett nytt lunajstojm!

Punkt 6: freeride.se-mail. Ja tack om resurserna finns. Det skapar dock nya frågor t.ex. hur spam ska hanteras och om mail servrarna kommer klara av ev. spam.

Ang. betlaning: Absolut inte! Jag tänker inte betala en spänn för att va medlem. Hade man sluppit inlägg som trådens första (carl_d's) så KANSKE men knappst som läget är nu.

Böter? Glöm det. Detta är en skidcommunity, inte en domstol. Folk som inte kan uppföra sig ska få varningar och bli avstängda men böter tror jag inte funkar. Vet inte ens om det är lagligt med en egen hobbydomstol där Johan, Dr_Snow och Hasse ska sitta och dömma.

Edit: På frågan om privata gb-inlägg så finns ju faktist det redan. FR-mailen är ju det (FR-mail är ju knappast en e-mail).

Senast ändrad:
modifiering av forumet
hehe!
detta kanske inte var så bra att ta upp detta :D
men lunarstorm ? e jag efter eller?
men tackar för svaren!

Senast ändrad:
modifiering av forumet
Man tycker inte alls man ska satsa pengar o serverkraft på massa grejor som gör Freeride.se till en kompisportal.. tycker man ska lägga mer fokus på forumet o inte på själva personerna bakom..
ideen med varningar låter bra, tycker att man borde ha en "personmätare" som mäter hur man uppför sig.. typ man börjar på 5 o sen kan man gå upp med bra uppförande o ner med dåligt.. där emot straff i form av böter låter ju bara fånigt.. skulle behövts ett megakontrakt man skulle skrivit på isf för att de ens skulle gått att genomföra, så njaaa...

Fr-mejl -> riktigt mejl tycker jag är en riktigt bra idee (även om den redan har varit uppe innan utan direkta åtgärder eller svar..

modifiering av forumet
jag hade fan varit pank om böter skulle införas, så nej på den punkten.

nej till alla onödiga saker, orka med ett slags skidlunar!

modifiering av forumet
Jag tycker det är rätt bra som det är. Några stora förändringar behöver nog inte genomföras.

modifiering av forumet
blizzy: "personmätare" kommer aldrig att införas. Tycker det låter som en dålig idé. Hur ska man kunna bedömma alla individuellt och sätta poäng på dom. Känns som freeride.se i så fall måste anställa ett helt gäng simhopps-dommare som kan sitta med lappar med siffror på och sätta betyg, och inte ens i OS så dömmer dom ju rättvist.

modifiering av forumet
Angående punkt 1 så kan du ju faktiskt redan nu skicka ett Fr-mail om du inte vill att allmänheten ska få se.

modifiering av forumet
hm.. nu har du nog tänkt lite väl långt utanför lådan, rakt in i lunarstorms låda tillochmed.
Knappast lagligt att bötfälla någon, om du inte heter farbror blå. Tror inte freeride är så sugen på att slänga upp flera tusen mailkonton heller för den delen.

Var lite kreativ istället, många byter ju tex. namn till "lagnamn-namn".

Jag tror att det skulle bli ett väldigt tråkigt forum om det blev uppdelat efter hur mycket lön du har.
Jag förespråkar ett fritt forum. Ni som är trötta på att folk skriver onödiga inlägg (om snyggast blablabla och allt vad det nu är ni tycker är onödigt) gör lite intressanta trådar själva istället?

modifiering av forumet
Några ideér är bra, andra sämre.. Betala? Skulle inte tro d! om du räknar på ett helt år med alla avgifter som du vill införa, så har man ju fan inte råd att åka skidor! Har man inte råd att åka skidor är det ingen större mening med att hänga på freeride, om man inte är världens poser... Har ingen råd att åka skidor, har ingen användning för freeride, freeride går under och försvinner ut i tomma intet. Lunarstorm får ett uppsving och några nya medlemmar, typ: *sötizjibber13*, *iLoVeSnOw12* och (-: JiBBerforLIFE-89 ;-)...

Men annars va d bra.. Pözzisar från **sötizFrEdrIk-85**

modifiering av forumet
Shirk sa:
Några ideér är bra, andra sämre.. Betala? Skulle inte tro d! om du räknar på ett helt år med alla avgifter som du vill införa, så har man ju fan inte råd att åka skidor! Har man inte råd att åka skidor är det ingen större mening med att hänga på freeride, om man inte är världens poser... Har ingen råd att åka skidor, har ingen användning för freeride, freeride går under och försvinner ut i tomma intet. Lunarstorm får ett uppsving och några nya medlemmar, typ: *sötizjibber13*, *iLoVeSnOw12* och (-: JiBBerforLIFE-89 ;-)...

Men annars va d bra.. Pözzisar från **sötizFrEdrIk-85**
nej men det är bra att ni säger vad ni tycker.!

Senast ändrad:
modifiering av forumet
Som påpekat ovan, dina idéer låter som en rip-off från andra "komjunitis". FR är inte Lunarstorm, låt FR vara.

1. det finns redan och kallas FR-mejl.
2. Är det så intressant?
3. I vilket syfte? Jag skulle bara irritera mig på att laddtiderna ökar när man besöker folks profiler...
4. Eh, en kompis är en kompis är en kompis?
5. Team? Som kompisar alltså? Kan man inte hålla reda på vilka det är så...
6.
@freeride.se-adress, visst men det blir svårt med just inloggningsnamn med tanke på att det går att ändra. Ganska irriterande om folk bytte e-postadress stup i kvarten, eller?

Inte så troligt att man ska kunna få böter för att missköta sig va? Att ta betalt för tjänster är knappast aktuellt för FR... Om FR upphörde som gratiscommunity skulle det troligtvis dö ut inom kort, folk skulle söka sig till andra ställen.

Nej du, jag tycker att samtliga idéer var rätt kassa..."sorry" (i bästa Stig H. Olsson-anda)

modifiering av forumet
haha, där har vi en riktig playahead-spanare. "Typ musik när man kommer till profilen", hemliga inlägg osv, helkass!

modifiering av forumet
okeej!
jag förstår och kanske var ganska dumt att ta upp detta för att ni vill ha ett gratiscommunity. och detta leder nog ingestans!

tror ni att någon modd kan ta bort denna tråd!

mvh//
wolwerin.
peace!

modifiering av forumet
Matt3 sa:
vafan ska freeride bli värsta playahead-kopian??
nej helvete heller!
de enda som va bra va de som carl d sa ovan.
i hellvete heller att fr ska bli playahead 2, det va den sämsta iden som jag någonsin hört!!!!!

//

modifiering av forumet
Haha, sjukt sköna saker du vill ha.
Har du copat Lunarstorm´s image rakt av eller? ;)

1000 kr i böter? Haha, ja lycka till!

Namnet Lunarstorm VIP passade bra på detta :P
Bra skrivet och välutfört ialafall!

modifiering av forumet
nu skäms wolwerin, Samtligta var dåliga idér. Förpesta in FR med dåliga/äckliga funktioner.

Tillbaka
Topp