Mojo 80 vs salo 1080!

Journath

Ny medlem
Mojo 80 vs salo 1080!
Hej jag har bara åkt på denne ena och undrar då vilken som ni tycker lämpar sig bäst för alround åkning på hela berget..

/MVH

Mojo 80 vs salo 1080!
Mojo 80 helt klart men du borde köra på mojo 90 om allround är det du söker. Båda skidorna är svinbra gedigna plank som tål fanimej allt. Kör på 80:in i parken och 90:in i offpist och pist

Mojo 80 vs salo 1080!
Jag orkar fan inte börja diskutera denna fråga igen för har gjort det så många gånger men Salomon 1080 helt klart. Piskar ju upp Mojo 80 på allround med hästlängder även om båda sagda skidor är bra.

Mojo 80 vs salo 1080!
Jag har inte åkt park med 80 bara mkt offpist och lite pist i kittel.. tycker det flöt på bra i puderet även fast det bara är en 172:a..
Men lite bångstyrig i pisten men var 4 cm bakom mitten 5-6 cm vore nogg bättre lr??
men är 90 en bättre skida pisten??

Mojo 80 vs salo 1080!
Journath sa:
Jag har inte åkt park med 80 bara mkt offpist och lite pist i kittel.. tycker det flöt på bra i puderet även fast det bara är en 172:a..
Men lite bångstyrig i pisten men var 4 cm bakom mitten 5-6 cm vore nogg bättre lr??
men är 90 en bättre skida pisten??
Nej men den är 100 gånger bättre offpist

Mojo 80 vs salo 1080!
Journath sa:
Okej men blir inte så mkt offpist.. 1080 är rätt mjuk va slapp i pisten flaxar och har sig när man drar på..
Exakt och därför är Head bättre, hårda skidor för hårda grabbar som kan åka. 1080 är mer en lajjskida. Nädå den är faktist bra men tål inte samma kraft som mojon gör

Mojo 80 vs salo 1080!
vafan mojo80 är helt klart bäst.. som sakt hårda skidor är för hårda grabbar . slut

Tillbaka
Topp