monoski

freeride_nu

Aktiv medlem
monoski
Tjena alla har haft lite funderingar
hade det inte varit grymt tufft att inhandla en monoski bara att ha en i bland så där på skoj.
inse svårigheten när fötterna sitter i hop där har man nånting att bita i.
men tyvärr är det ju svårt att få tag i dom i dag undra om det går med en snowboard.....hehe

monoski
...med en snowboard. Det är faktiskt ganska enkelt, vrid bara bindningarna 90 grader framåt (+90), ställ sedan främre lite förskjuten i sidled, jämfört med bakre (detta beror ju dock på om brädåkaren ifråga åker regular eller goofy(du kan ju i & för sig skruva loss båda bindningarna & börja från scratch!)) Sen är det bara att blåsa på...Det finns ju dock en hake; din ena fot måste ha sisådär 35 cm längre, utskjutande häl, men det är väl lugnt!!!!!!!!!! ;-))

Ride hard, ride ruthless but ride safe!!

Warpa

monoski
Jag har också haft en fundering över om det inte vore coolt att köpa alla singlar med Boy George? Eller om alla tjejer började med takano-byxor och benvärmare igen.

monoski
Du beter dig helt korrekt. Att inse hur vidrigt monoski är gör ju nästan att man vill börja åka. Glöm inte vita pjäxor, rosa overall och tjockt guldbälte så blir du kungen i backen. Själv kör jag compactskidor, med plastbelag, från tidigt åttiotal. Helt korrekt det också!!

Ragga på

monoski
jag tycker att om mna åker monoski så är det stentvättade jeans som är uppkavlade ovanför pjäxan och en brun skinjacka som gäller... finns inget som passar bättre på en monoski. Sen funderade jag på en sak till.... varför inte en timglasmono? vore rätt tufft. som en snowboard ungefär som har rätt lämplig skärning. men jag tror det får stanna på funderingsstadiet...

monoski
Vi gjorde slag i saken denna säsongen i Chamonix och hyrde oss allihop varsin monoski ( vissa hyrde doch bigfoot). Vi körde alla i jeans eller i nån neonoverall vi hittat på tippen. Det tråkigaste var när man tappade bort kompisarna och fick stå själv i liftkön i Flegere med neonoverall. Vi kallade denna dag för den franska dagen eftersom vissa fransmän fortfarande åker runt klädda så här.

monoski
Läs forumreglerna:

5. Kommersiella inlägg eller reklam för tjänster och produkter från företag eller föreningar är inte tillåtet. För detta hänvisar vi till annonsering på Freeride.

Tillbaka
Topp