Montera bindning i Umeå/Västerbotten

mellanstrom

Medlem
Jag har köpt ett par skidor på rea och söker nu med ljus och lykta efter ett par begagnade bindningar att montera på dessa. Är det någon som har ett bra tips på var man kan få dessa monterade i Umeå eller nån annanstans i Västerbotten...? Jag tror nämligen inte att jag ska ge mig på att montera dem själv...

I brist på andra svar får jag väl dela med mig av det tips jag fick via andra kanaler... Inte i Umeå dock, utan i Tärnaby som iofs blir närmare för mig. På Tärnaby Sport är det tydligen duktiga på sånt. Så då vet ni. :)

Eftersom du inte säger vart du bor är det svårt att tipsa. Skulle vilja säga att alla de vanliga sportaffärerna med lite självkänsla monterar bindningar.

Utöver dessa om de är för "Mainstream" så finns 360'Norr i Vännäs och där fixar de ditt problem utan problem. 69 grader nord i Borgafjäll har en skidshop, skulle även tro att Utebutiken i Umeå kan hjälpa.

Olika fabrikat har olika borrmallar, därtill så använder man oftast en särskild borr med stopp för att inte borra igenom skidan. Jag skulle rekommendera närmsta skiduthyrning innan du sätter dig i bilen och åker lite flera mil, det är ju faktiskt inte högskolepoäng på monteringen, även om man skulle kunna tro det.

-Christian

Tack för svaret Christian! Jag bor i Storuman, men befinner mig rätt ofta i Umeå pga jobb, därav min fråga om tips på montörer just i Umeå. Men nu lutar det nog att jag kör upp till Tärnaby, det är ju bara 10 mil från Storuman. Får väl passa på att åka lite i backarna när jag ändå är på plats... :)

Team Sportia i Lycksele har en kille, Benny, som jag brukar anlita. Har hitills inte haft anledning att klaga./Johan

I Ume så går ju sporthuset att lita på.
Mange på 69grader nord i Borga är bra på alla sätt.
Utebutiken skall du nog hålla dig ifrån.

Tillbaka
Topp