Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Lutar åt att jag imorgon slår till på ett par K2 Hardside med Marker Baron. Frågan är bara var jag borde låta montera bindiningarna. Center? Lite bakanför skidans mitt? Några tankar och åsikter?
Jag körde ett par 181 cm Hardside förra säsongen monterad efter "Bootcenter" dvs. efter den markering som finns på skidan. Gick grymt bra i pist men jag hade gärna stått lite längre bak i offpisten (men framförallt hade jag behövt ett par 188 or). Rimligtvis kan man få något bättre flyt i lössnön med en lätt bakmontering (1-3 cm) från skidans markering men sannolikt blir då pistegenskaperna något mindre vassa. Kan tyvärr inte säga så mycket mer ...
Det var just det jag hade i åtanke, MM. Bootcenter borde göra skidan lite kvickare i pisten, men å andra sidan blir det ju högre tryck mot skidspetsarna och då vill de inte flyta lika bra. Å andra sidan har den ju rocker, så bootcenter och rocker borde vara bättre offpist än bootcenter utan rocker (som jag har nu på mina Extrem AK4).
Såg idag en filmsnutt med Mark Abma där han berättar om Salomon Czar och hur han monterar bindningarna på den skidan. "3 cm ahead of progressive stance". Riktigt långt fram som det verkar, men då är det ju en skida med full rocker och en snuskigt bra åkare ovanpå dem. Här är länken:
I3ea: Jag finns nog tyvärr redan i den statistiken efter en vurpa för två år sedan Hade skidan löst ut tidigare hade nog skadan blivit betydligt mindre misstänker jag. Operation och lång rehabilitering följde. Det var inte förrän i somras som jag tyckte att knät börjat fungera normalt igen även om det inte är helt schysst.
Blev att slå till alldeles nyss. Hardside 181 + Baron (monterade "midsole") för 5950 spänn på Intersport i Luleå. Inget dumt pris! Bäst i Sverige vad det verkar. Har sökt på nätet men inte hittat bättre. Ett par 188 finns kvar för samma pris. Tack för tipsen MM.