Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nu när uteliv har stängt ner, vart monterar jag mina bindningar då i Östergötland? Har ett par f12 samt ett par dynafit som jag vill ha monterade. På olika skidor då. Litar man på XXL nu när dom börjat sälja tech-bindningar?
Jag hade inte gjort det. Spara det tills du ska iväg och åka och få det gjort ordentligt. Annars kanske Jockes Alpinservice i Mjölby är en bubblare, det låter ju någorlunda proffsigt i varje fall.
Jag skulle säga så här. Det värsta som kan hända är att de monterar fel och därigenom blir ersättningsskyldiga. När det gäller en stor kedja som XXL behöver du ju inte vara direkt orolig för att de inte ska ha likviditet nog att ersätta dig. Sen får du ju titta på ifall dina skidor är äldre, svåra att få tag i nya eller nåt annat som gör att risken att få det felgjort är för stor.
Jag hade nog valt att få det monterat på valfri skidort snarare. Där är sannolikheten rätt stor att den som gör monteringen är väldigt van och dessutom håller de oftast en något mer human prisnivå.
Verkar ju som att man ska undvika XXL om man vill slippa problem.
En borrmaskin/skruvdragare, 3.6/4.1mm borr, lim och en mall utskriven från nätet. Är väl allt som behövs för att fixa det hemma på köksgolvet.
Varit på Jockes i ett par pjäxärenden. De känns kunniga men ingen erfarenhet av montering hos dem.