Montering av bindning!

timbero

Ny medlem
Montering av bindning!
Hejsan!

Ska troligtvis köpa ett par skidor begagnat men problemet är att bindningarna inte är monterade.(skidan+bindningen är oanvänd )Montera är inget som jag kan eller vågar mig på. Nu till frågan, finns det någon butik som kan hjälpa mig med detta i Jönköpings området?

MVH

Montering av bindning!
Ta med en pjäxa och skida & bindning till vilken skidbutik som helst.
Stadium, Intersport ed.
Kostar 200-450 sek ring och fråga.

Montering av bindning!
Sök här i forumet. Finns en skitbra monteringsguide någonstans. Borde vara MnO som skrivit den. (vem annars)

Kör hårt!

Jeffa

Montering av bindning!
Har dock inte tillgång till några verktyg och vill inte riktigt heller göra det själv. Är inte överdrivet händig om man säger så..

Montering av bindning!
jeffa sa:
Sök här i forumet. Finns en skitbra monteringsguide någonstans. Borde vara MnO som skrivit den. (vem annars)

Kör hårt!

Jeffa
han skrev att han varken kunde eller vågade själv?
tyvärr vet jag inget om butiker i jkpg, men googla på skidbutik eller nåt. som nödutväg får du väl ha sportkedjorna som intersport, team sportia, etc.

Montering av bindning!
Okej, Finns det några märken på skidan vart man ska montera bindningarna? Jag ska ha skidan som en allround skida dvs ska åka både offpist,park och i pisten. Var borde jag montera mina bindningar?

Montering av bindning!
Be att få dom monterade någon/några centimeter bakom mitten på skidan (om du vill ha den "allround". Sen beror det ju på vilken skida du ska ha också.. vissa skidor har sin moteringspunkt på den absoluta mitten, medan andra har den lite längre bak. Vilken skida gäller det?

Montering av bindning!
timbero sa:
https://www.freeride.se/prylar/skidor/2008/rossignol/scratch-brigade.html

Denna skida gäller det.

Föresten har en till fråga. Är ca 189 cm lång och väger runt 73-74kg. Är inget proffs men ingen nybörjare heller. Dock ganska blåbär i offpist men något jag nu vill lära mig. Är det 185 cm längd jag ska satsa på?(jag vill ha en skida att utvecklas med som håller några säsonger)
Går inte att svara på så enkelt, längden beror på vilken skida och vilken åkare. Pratar du specifikt de skidorna i länken så ska du inte ens fundera på kortare än 185 ifall du tänkt åka mycket offpist.

Tillbaka
Topp