Montering Head Mad_trix

Larsehjohansson

Ny medlem
Montering Head Mad_trix
Halloj!

Köpte loss ett par Head Mad_trix igår på ett av de "fantastiska" Stadium i Gbg, suck!..jaja ja vet att man inte får förvänta sig något. Men..men det hela slutade med att jag inte vågade låta dem montera mina skidor!
Bad istället att få med mig skida/bindningar och ordna montering själv. Förtroendet föll totalt när försäljaren knappt visste vad plattor är!!!!

Så till saken, har ni några monteringstips?..jag fick dem utan Railflexe´n, känns bra, men vad skall man dra på för plattor nu? Fick bindningen Rossingol SL100 med, försökte byta med mellanskillnade, men gick inte alls!.

Tacksam för svar

Mvh // Lasse

Montering Head Mad_trix
Rossignol bindningar till head skidor direkt från affär??
Personen i affären lär inte ha vetat mkt om skidor då Head och tyrollia har sammanbete som innebär att ALLA head skidor som säljs ska det monteras tyrollia bindningar på..

Montering Head Mad_trix
hmm för de första är SL100 en tyrollia bindning...

jag har mina mad trix mittmoterade utan platta för att jag tycker de ger bästa känsla och kotrol när man jibbar.. sen beror de ju på va du ska åka nån stans med skidan som sagt

Montering Head Mad_trix
Jag fick byta ut SL100 till Tyrolia LD12 för samma pris (2499:-) på backaplan i gbg. Den bindningen är ju lite kraftigare, så det var ju schysst.

Jag fick den monterad utan extra plattor i bigmountain-läge enligt märket på skidorna. Detta funkar kanon i pist tycker jag, men om man jibbar mycket så är det nog bättre och mittmontera dom. Några plattor tror jag inte behövs i vilket fall som helst eftersom skidorna kantas lätt ändå...

Montering Head Mad_trix
Du bör nog be nån kunnig montera bindningarna.
Eftersom du inte ens vet vad de är för märke på din bindning. :)

Montera dom efter anvisngnarna eller lite frammåt.

Montering Head Mad_trix
Vart ifrån får du att det är en "Ross-bindning" ?
Lämna in skidorna till en bra å kunnig person.
Det kostar väl 200-300kr men de kan du väl lägga ut?

Montering Head Mad_trix
jag såg dom på stadium idag.... ganska billiga... men dom var förra årets modell va?? man kanske ska slå till

Montering Head Mad_trix
Jag köpte mina Mad_trix i veckan och fick en redan på monterad bindning Tyrolia Sym Pro 9 heter den, den är från förra året men mer stabil och kraftigare. Fick också platta med men vill kanske ta bort plattan sen. Jag hoppar mycket o sånt så de känns tungt men dom sa att det bara komma in om man visar på kvitto att man köpt skidan på Stadium. Du kan alltså gå till en mer "kunnig" Stadium och montera där.

//Martin

Tillbaka
Topp