Montering i Malmö?

claesjesper

Ny medlem
Montering i Malmö?
Tjena!

Nån som vet någon som kan montera min 7tm på mina alpinskidor. Alltså nån butik som har koll på läget, annars gör jag det själv.

//j

Montering i Malmö?
Tackar.

Ska snacka med dem. Det hör till saken att jag tidigare jobbat i sportaffär och monterat ett antal hundra skidor och vill helst inte lämna in till vilken tomte som helst som inte monterat telisar förr.

Montering i Malmö?
Det är inte svårare att montera ett par telisar, pretty much samma sak. Nu har jag iofs aldrig monterat med en riktig mall utan bara frihandat med en pappersmall men det har funkat tillfredställande. Ett köksbord, en skruvdragare, en borr och en skvätt lim är vad jag har att tillgå i min verkstad!

Montering i Malmö?
Om man fjäskar kanske man får låna en verkstad i nån sportaffär? Finns det nån bra tråd här som förklarar hur montage av telisbindning på alpinskidacgår till? Då ska jag nog fixa det.

Montering i Malmö?
Det går till på samma sätt som när du monterar en alpinbindning, eller ja har skidan rails eller liknande så kan det ju komplicera det en aning eller inte fungera alls men det är inget jag har någon erfarenhet av. Annars är det bara att matcha upp bc på pjäxan med rekomenderad linje eller vart du nu vill stå på skidan och börja borra!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp