Montering och hjälp med bindningar till Salomon Rocker2 108

zippE

Ny medlem
Tjena!
Har nu bestämt mig för att köpa ett par Salomon Rocker2 108. Jag väger runt 65 kg och är 180 och kommer åka:
50% pist
50% opist.
Så jag tror att 174 längden på skidorna skulle passa. Kan väl även säga att jag kör på bra och snabbt!
Skulle kanske behöva lite mer rådgivning om längden, men speciellt om val till nya bidningar! Har kollat lite på Marker Griffon och salomon STH! Även hur jag ska montera dem.
Tack i förhand/zippe

Jag tippar på att dom flesta kommer säga 182cm, det är även vad jag siktat in mig på med mina 67kg/178cm , men måste prova dom först så väntar tills den 17 dec med att säga något om hur dom känns ;D

Tycker också att du ska gå för en längre skida. 182 blir bättre. Ang bindning så torde både griffon och sth- driver fungera båda två. Välj sthmodell efter vilken DINinställning du brukar åka på. Hur funderar du själv kring montering?

snej sa:
Tycker också att du ska gå för en längre skida. 182 blir bättre. Ang bindning så torde både griffon och sth- driver fungera båda två. Välj sthmodell efter vilken DINinställning du brukar åka på. Hur funderar du själv kring montering?
Aah okej tack! Jag vet inte vad jag ska köra för montering. Det är de som är lite problem. Har tidigare bara hyrt skidor och då¨brukar ju dem fixa allt sådant!

linder sa:
Jag tippar på att dom flesta kommer säga 182cm, det är även vad jag siktat in mig på med mina 67kg/178cm , men måste prova dom först så väntar tills den 17 dec med att säga något om hur dom känns ;D
Mm, det känns så! Du kan ju höra av dig när du kört dem. Fast har ju i och för sig tänkt köpa denna eller nästa vecka.

Snödjup

Tillbaka
Topp