Montering på Volkl Chop sticks?

Officerider

Ny medlem
Monteringspunkten på Volks Chop stick.
Ser att det finn tre lägen:

Uppifrån och ner:
Freestyle
Marker Schizo
Freeride

Vilket rekommenderas?
Jag som åkare:
Tycker det är roligt att skutta runt off-pist (svänga korta svängar), men inte landa/åka baklänges. Vill även kunna dra på fart i vissa lägen. Så då bör Freestyle kunna räknas bort?
Men hur är det med markeringarna Marker Schizo och Freeride?
Freeride-låget kanske blir FÖR långtbak, då skidan har rätt så stor rocker både fram och bak?

Någon som har erfarenhet/kunskap om ovanstående?

Tackar på förhand!

jag skulle ha monterat mitt på skidan eftersom dom är symmetriska. passar inte detta din åkning skulle ja kollat på en annan skida

victorvictor sa:
jag skulle ha monterat mitt på skidan eftersom dom är symmetriska. passar inte detta din åkning skulle ja kollat på en annan skida
+1 på de!

Finns bättre fullrocker twintips om du inte ska ha dem för att landa switch i pow med.. finns förövrigt bättre skidor till det med..

victorvictor klart han skulle mittmontera eftersom den är symmetrisk om han ska ha den till park eller landa switch osv. Nu nämner han ju inget om att han åker så utan mest vanlig puderåkning. Då skulle jag föredra schizo.

Sen kan man ju disskutera valet av skida, varför satsa på symmetrisk över huvud taget i ditt fall? Kanske ska tänka om, eller är skidan redan köpt?

Tackar för tipsen!
Fick skidorna för en bra peng och nej, det är ingen Schizo-bindning till. Var kanske lite otydlig, men mittenstrecket säger "Marker Schizo"
Jo, skidan är ju symmetrisk, men blir det helt knasigt ifall man monterar Freeride?
Har provat att åka på en mittmonterad skida, men det kändes lite...Ovant

Om du inte ska jibba och så så skulle jag gå för freeride strecket :) Skidan är symetrisk men inte symetriskt flex och har då ett håll och kan köras som en "vanlig" skida oxå :)

PNyberg, som alltid, väldigt påläst! Det stämmer ju som du säger, kollade in Volkls hemsida, den har inte symmetriskt flex.
Tackar för svaren!

Tillbaka
Topp