Monteringspunkt Atomic Automatic, Brådis!

Gazza1

Aktiv medlem
Som tråden lyder så vet jag inte hur jag ska montera bindningen på denna skida. En Atomic Automatic i längden 193 cm. Bindningen är en Marker Duke L EPF. Jag är 197 cm 90 kg. Ska inte åka baklänges och är ingen supercharger. Vill ha en lätt hanterlig skida där jag inte stympar flytet. Jag hoppar inte heller något över 3-4 meter och är inte heller super stomper.

Så med detta sagt. Ska jag jag montera på Team Line eller ska jag backa bak 1-2 cm? Att montera framåt är inte på tal alls som jag misstänker att alla har utläst av min önskan samt åkstil.

Finns det några nackdelar med att bakmontera?

Skidorna är beställda och jag har en dag till på mig att bestämma mig innan jag måste ha gjort ändringen. Annars blir det teamline.

La in detta i tråden SS vs Auto...sage svarade på TGR på frågan var en 102kg tung lirare skulle montera...

I have not skied on the 193's yet, but would suggest mounting on the "team" line, the Team line is the center of sidecut so you will be right on the money. I have the 186's, do a little backward skiing, and have mine mounted two cm's in front of the team line.

hope you enjoy!

-s

Tillbaka
Topp