Monterosa 11/12

Monterosa 11/12
Stoof, vilken skiduthyrning ska du jobba på?
Flyg me Lufthansa till Milano Malpensa är bäst enligt mig, gratis skidor på flyget och 2 timmar upp till Champióluc me bil eller transfer.

Monterosa 11/12
eriC1 sa:
Stoof, vilken skiduthyrning ska du jobba på?
Flyg me Lufthansa till Milano Malpensa är bäst enligt mig, gratis skidor på flyget och 2 timmar upp till Champióluc me bil eller transfer.
Varför inte till turin, måste väl bli närmare? Också med lufthansa

Edit: Hur bökigt är det att ta sig från Turin till champoluc utan bil? Antar att det är tåg till verres som gäller och sen buss. Men att ta sig från flygplatsen till bussterminal?

Senast ändrad:
Monterosa 11/12
Brukar vara snordyrt till Turin, men men vem vet du kanske har tur. Hittar för runt en 500 till Malpensa oftast i alla fall.
Går flygtransfer från Turins flygplats som stannar i Verres ett par gånger om dagen. Annars buss in till turin och sen tåget till verres

Monterosa 11/12
Tako, hos Ivan. Okej, jag ska kolla in det! Tack för tipset!

Är det någon limit på antalet kilo som skidbagen får väga?

Monterosa 11/12
Från lufthansa så är det limit ja, är riktigt gay att få fram infon men TROR att detta är rätt:

http://www.lufthansa.com/mediapool/... issued from &blt_z=To PDF for sports baggage

Skidor går under small och är alltså 15kg max, har för mig att jag hade 12kg och då fick hon kolla upp det för att hon trodde jag hade övervikt (vilket jag inte hade, däremot hade jag 2½ par skidor).

Dessutom står detta, som jag inte fått göra innan iaf:

One ski equipment = One pair of skis or water skis or one snowboard + 1 pair of ski sticks + 1 pair of ski boots + 1 ski helmet.

If you are booking your flight online and would like to take your ski gear with you, then please call the reservations hotline after you have made your online booking. Please register your ski bag there under your booking code.

Note: this applies solely to Lufthansa flights and flights operated by LH Regional. If you are travelling with another airline, please contact your operating carrier directly.
Till turin hittade jag 1700 ToR, men 500 till milano är helt klart billigare :P Hur är det att ta sig från malpensa vidare till verres? Är det samma där att man får ta sig till en tågstation (hur svårt är detta?) och sen mot aosta/hoppa av i verres?

Edit: Då lär du jobba med två polare som ska säsonga detta året, en av dom är inne på sin tredje säsong nu i champoluc.

Senast ändrad:
Monterosa 11/12
Om det är någon/Några som vill hyra ut (alltså att ni får pengar för det) två sängar/soffor/madrassplatser till två goa pojkar på 22 höstar, en från Martin från gbg och jag, Alex från Uppsala, så hör gärna av er.

Vi hade tänkt åka ner i början av januari och stanna 3-4 veckor.

Hade fint!

/Alex

Monterosa 11/12
Tja!

Är det någon som har en sängplats, madrass, soffa att hyra ut ca 2 veckor i januari. Är så sjukt sugen på att komma ner till monterosa igen, Var där föra säsongen, är ju bara så jäkla bra!

/Sofie

Monterosa 11/12
Någon som är i Gressoney/Alagna nu som kan komma med lite snö input? Ska dit den 22:a januari och börjar bli lite smått nervös. Monterosa verkar släpa efter med snö.

Monterosa 11/12
Tja,

Har precis kommit ned till Gressoney där jag ska jobba och åka skidor. Hade varit trevligt om man kunde få sällskap på berget från er svenskar som befinner sig i Monterosa.
Ciao

Monterosa 11/12
Någon som har en sängplats i Gressoney, Alagna eller Champoluc för säsongen så är jag väldigt intresserad!
Kommer åka ner till Val Thorens på fredag, stannar några dagar innan jag kör vidare därifrån till Gressoneyområdet.

Hör gärna av er om ni vill dela hyran!

Mvh Lars

Monterosa 11/12
Hej! Funderar på att tillbringa nästa vinter i Champoluc. Så jag undrar lite vad ni som var nere den här säsongen tyckte. Hur var skidåkningen? Hur var afterskiin? Hur var det med boende och jobb? Tacksam för alla tips jag kan få!

Mvh. Frej

Tillbaka
Topp