Movement?

freeradical

Medlem
Movement?
Var är alla ni allvetare, hittar knappt någon info om märket, utom hemsidan då. Är mest intrsserad av Goliath 184cm, då valet av skida står mellan denna och Nordica SC Enforcer.

Är 180 cm, 78 kg och vill ha en skida för OP men som inte havererar totalt av lite uppkörd pist.

Skulle verkligen uppskatta lite tips o råd av alla sak kunniga o åsiktskåta åkare,
gärna lite info om Movements bindningar också om detta är möjligt!

Tack på förhand

Movement?
Nordican är en riktigt trevlig skida... stabil sm stryk, funkar helt ok på hårt underlag, har ganska mycket sväng, kanske inte det optimala op verktyget, men den fungerar fint till det mesta man kan hitta på...

efter som det låter som om du bara ska ha en skida så kan jag defenitivt rekomendera nordican, gillar verkligen den, har ingen erfarenhet av dom nya movment skidorna, tyckte inte om dom gamla, uppförde sig konstigt o nervöst även om det va styva skidor...
movment bindningarna, om jag inte missminner mig är vist bindningar,.
har ju funnits på marknaden o är säker bra...

hur kunnig jag anses vara kanske kan debbateras, men e klart pryl tokig...

lycka till
// jonas

Movement?
Körde igenom Goliathen i helgen och màste säga att den är riktigt skön. Den har ett bra flyt sà länge det är mjukt och àngade igenom det mesta när det var uppàkt, dock ej glaciäris. Den kändes stabil som ett ànglok utan att bli tràkig. Tror att det är en grym bummarskida om man har teknik+ben som hàller för den. Kan vara i mastigaste laget om detta saknas. Kort o gott sà är den nog högst pà önskelistan just nu.

Jag är 176 cm med 82 härliga kilon. àker rätt aggresivt = gammal raceàkare.

Bindningarna var fina och löste inte ut. :-)

Tillbaka
Topp