MP3, Vad är bra???

MP3, Vad är bra???
Hej! Hur mycket får de kosta? Har 3 st förslag, olika prisklasser:
mStation Pocket 30 GB:
Portabel MP3-spelare med en inbyggd hårddisk på 30 GB, vilket ger dig möjligheten att gå runt med upp till 9000 låtar i fickan. Ansluts enkelt till datorn via USB-anslutning. Uppladdningsbara batterier. Fjärrkontroll, hörlurar och bärväska medföljer.
Lite dyr kanske, pris: 3 990 kr

Jens of Sweden MP-100 256 MB:
Mycket liten MP3-spelare fullmatad med funktioner som FM-radio, röstinspelning, inspelning från FM-radion, högupplöst, grafisk LCD-display med blå bakgrund, inbyggt, laddningsbart batteri och 256 MB inbyggt minne som också medföljer.
2 240:-

Egoman MD-100
Liten MP3-spelare med 128 MB inbyggt minne. Lätt att använda tack vare USB-anslutning och bra batterikapacitet.
990:-

Annars kan du ju kika in på www.netonnet.se

Lycka Till // Jens Håkansta

MP3, Vad är bra???
Själv har jag två alternativ:
Apple Ipod om du vill ha en med mycket utrymme (finns med hårddiskar från 10gb upp till 30gb vill jag minnas) Våga köra Apple, de är hårdast och snyggast...

Creative Muvo om du vill ha en liten. Minnet i denna plockas nämligen ur och stoppas direkt i USB-porten så den går att använda som ett portabelt minne också, om du behöver flytta stora filer mellan exempelvis skola/jobb och hem.

MP3, Vad är bra???
litar inte på apple...

Vad är det egentligen för skillnad att köpa Jens of Sweden MP-100 256 MB och Egoman MD-100 förutom att Egoman är 1200 billigare, IOFS. INTE LIKA COOL MEN ÄNDÅ!!!

MP3, Vad är bra???
Jag kör med Muvo funkar till såväl stenhårt löpning och cykling som på gymmet där dom bara spelar tantmusik. (uppblandat med en och annan låt som kan platsa på IKEA)

Jag är jäkligt nöjd med den, ett AAA batteri räcker flera dagar.

Rekomenderat uppköp är ett par lite bättre hörlurar så blir ljudet riktigt trevligt.

Ska du använda mp3-spelare i "action" sammanhnag så undvik hårddisk och CD spelarvarianter. Dom tenderar till att inte klara stötar och fall ;-)

Jag har även kört med Creatives Jukebox och en som hette DAP eller nåt sånt, samt några olika CD-MP3 spelare. Men vikt / pris / prestanda så fastnade jag för Muvo.

MP3, Vad är bra???
Jag kör på Creative`s MuVo 128.

Har haft den i någon månad nu och den funkar som en dröm.
Ledordet är SMIDIGT...att tanka över låtar är som tidigare nämnts enkelt. Sen finns det bara tre knappar + volymkontroll. Play/Stop Framåt och bakåt.

128 MB räcker bra...30 låtar är ju nog för en hel dags åkning och sen matar du bara in nya till nästa dag på ett par minuter. :-)

Ljudet är kanon (Beror lite på vad det är för kvalitet på MP3:orna du tankar över också)

//Lindgren

MP3, Vad är bra???
Mitt tips är att ge tusan i allt som läser från hårddisk eller cdrom.
Den största och egentligen enda anledningen att använda mp3-spelare är att undvika rörliga delar.

Hur kul är det att behöva undvika stötiga aktiveter som piståkning, parkåkning, offpiståkning, skogsröj med mtb och kanske en vanlig hederlig rundtur med apostlahästarna bara för att man är rädd om hårddisken i sin spelare.

Annars kan jag inte ge nåt tips. Utom då att ta en mp3-spelare som använder compact flashminnen eller nåt, då kan du uppgradera den allt eftersom.

Edit:
Såg att Putte hade tagit upp rörliga delar redan. Håller bara med honom :)
/Svirre

MP3, Vad är bra???
Det är inget att snacka om... Köp en Jens of Sweden MP-100 så kommer du garanterat att bli nöjd.

Jäkligt liten, snygg, smidig, prisvärd och cool...

kolla runt på http://www.mp3spelare.nu efter recentioner så får du se.

MP3, Vad är bra???
Jag har efter STORA efterforskningar inhandlat en JOS 256mb. Har haft den i några veckor och måste, med objektiviteten i behåll, säga att det är en riktig kanonspelare.

FM-radio, mapphantering, 37 gram inkl batteri, smidigt hänghalsband, tydlig display, smidig filöverföring, bra ljud. Dessutom ett mycket trevligt företag bakom med bland annat ett forum i sann freeride-stil!. Detta plus 256 meg till ett mycket bra pris gör den till en av de bättre.
Irivers små skönheter lirar i samma division, men jag tycker den tappar lite i hantering och storlek. Fördelarna med dom är att batteriet inte är inbyggt och att finishen upplevs som lite lyxigare.

Egoman MD-100 är ju inte i närheten... Ingen display tex, det är ju en jätteskillnad. Ingen radio. Bara 128 meg. Säkert lite rackligt ljud också, men jag vet inte.

MP3, Vad är bra???
JOSen verkar ju fin, men jag saknar fortfarande en sak hos mp3-spelarna - utbytbara minnen. Som hos MD.
Därför står MD fortfarande först i kön.

MP3, Vad är bra???
Jag har en MD men det är lite knepigt med dom för man kommer sig aldrig för att spela in nya skivor. Men eftrersom en skiva bara kostar 15-20 kr så kan man å andra sidan spara dom så länge man vill sen och köpa nya när det är dags att byta musik. Har man spelat in på en liten MP3-spelare måste man ju koppla in i datorn och pyssla en del varenda gång man vill byta ut låtarna.

Om du köper MD så måste du ha optisk ingång (och stereo el dator med opt. out) och gärna NetMD. Sistnämnda har jag aldrig prövat men tror det är mer drag-and-drop då direkt från datorn. Har du inte optisk överföring eller NetMD så blir inspelningarna inte mycket bättre än på vanliga kasettband eftersom allt överförs analogt och blir digitalt först när det bränns på skivan, även om källan är digital. Har den bara analoga ingångar kan du lika bra slänga den i väggen oh köpa något annat.

Det sistnämnda gäller inte om du har en hemmastereo med MD, då kan du använda den för att spela in skivorna.

MP3, Vad är bra???
kör själv på MD, d e billigare med skivor och det tål typ lika mycke, men känner man för att vara fin så lånar man en ipod, har plats för typ 3 veckor konstant musik på den nya fetaste men den kan vara lite dyr, 20 gigarn går lika bra tycker jag (kompisen har den gamla modellen) tål djävligt mycke för att vara hårddisk byggd oxå+ den e djävligt snygg och praktisk

MP3, Vad är bra???
Jag har en netMD och den är seg...tro inte på att det tar 40sek för en CD som Sony säger. Det tar snarare 4 minuter.
Om jag skulle köpa idag skulle jag välja en Apple Ipod eller vad den nu heter.

///Mats

MP3, Vad är bra???
Rekomenderar starkt en Ipod, schysst design och sjukt med 30 G hårddisk...om du vill ha en lite billigare så finns Iriver www.directman.com det e lite mindre saker med lite mer humana prislappar.....

MP3, Vad är bra???
Var bara tvungen att lägga till en sak till, såg det här med MD spelare. Jag har haft (läs har i en byrå någonstans) även en sån. Nackdelen med en sån är att man ska koppla ihop med stereo eller dator och pilla ihop en ny skiva från CD skivor mm.

Nya har överinföring från dator, men annars så är det ungefär lika mycket meck som att koppla ihop vilken mp3 som helst. Att du kan byta skivor är inte mycket värt.

Jag har ca 1-3GB MP3 liggande på min burk konstant. Med muvon så trycker jag bara in den i närmsta USB port och skickar över dom låtar jag vill ha.

Nope, MD är gammal teknik. Är det ljudkvalitet du är ute efter på Hifi nivå så tjacka en rejäl stereo istället!

MP3, Vad är bra???
Vi börjar halka in på fel avdelning... Jag vill INTE ha en MD, det är så mkt smidigare med MP3 spelare... om ni vill lägga till något här så glöm allt om MD då kan ni starta upp ett nytt ämne ;)

Ingé illa ment men jag letar bara efter en bra billig MP3 spelare :D

MP3, Vad är bra???
jag tjatar vidare om ipod, köp den nu på nätet från usa när dollarn e låg, kostar typ 5800 för den fetaste men då har du en cp bra spelare som kommer hålla i hur många år som helst, dessutom så funkar den nya till både mac å pc så du kan ladda musik från kompisar som har mac (om du inte har det då får kompisarna ha pc :) ) det e lätt värt alla pengar, jag beställde en nu för 4 dar sen, tar typ en vecka från apple.se ,längre från usa men billigare därifrån

MP3, Vad är bra???
egoman är lugnt värd att köpa. sepciellt till det priset....jag är nöjd med den. och den håller för krascher i pist and what not

MP3, Vad är bra???
... efter sommaren snarare.

De har dragit tillbaka 200-serien som var på gång på grund av problem i tillverkningen.

Snödjup

Tillbaka
Topp