MPEG Redigering

bison

Ny medlem
MPEG Redigering
hej,

finns det något bra program till pc för att redigera mpeg och avi filmer på datorn. typ klippa etc?

/ bison.

MPEG Redigering
Jag använder Pinnacle Studio 7.
Jag använder detta ihop med ett Fire Wire kort som man matar in filmen ifrån en DV kamera.
Programmet kan öppna vanliga AVI filer också som man kan klippa i osv.
Sen finns ju alltid Adobe Premiere men det tycker jag bara är krångligt. Fats dom som har orjat lära sig det säger att det är detta som gäller.

MPEG Redigering
Jag har Adobe Premier (köpt förstås...) och tycker det är riktigt bra. Jag har iof inte prövat nåt annat program, men Premier verkar ha allt man behöver. Sen är det inte så jättekrångligt egentligen, bara i början.

MPEG Redigering
Tror att Adobe Premiere tillsammans med Adobe Aftereffects är nog det bästa valet för PC, vad jag vet.
Har du mac så är det FinalCut Pro som gäller. Mycket bättre program. Tror inte det finns till pc.

En bra grej i den senaste Premiere (6.5) är att det finns en inbyggd mpeg-encoder. Fungerar mycket bra.

MPEG Redigering
tjena. vet nån om Adobe Premiere finns att ladda ner nånstans eller om det går att få tag på bränt? för det var ju lite dyrt att köpa. 1249 dollar, vilket inte är min prisklass...

MPEG Redigering
allt går att ladda ner på internet. prova någon stor hub på Direct Connect..

MPEG Redigering
pinnacle studio 7 (jag tror 8:an kommit?) har många buggar... hänger sig ofta. Problem med olika format och encodrar, typ divX. Lite synd eftersom som programmet är väldigt lätt att jobba med. Jag saknar dock en funktion; att kunna spela upp baklänges. Har inte hittat den funktionen.

/Per

MPEG Redigering
ok tack! nu har jag adobe premier 6.0. men när jag ska ladda en film som jag filmat själv, står det: att programet inte suportar det filformatet, eler nått sånt.. vet nån vad det kan vara för fel????

MPEG Redigering
har använt Adobe Premier hen del och kan säga att programmet har många bra funktioner, men det kryllar av buggar i programmet. Vad är det för filformat på filen du tänkt öppna?

annrs kan jag rekommendera de mer proffisionella programmen som AVID McXpress. Kräver iof en hel del kraft av datorn och kostar multum.......

MPEG Redigering
det är .avi format från digital kamera. som inte går att öppna. kanske ska jag testa nått annat program.....

Tillbaka
Topp