mrida freeride hoj...

• Trådstartare Trådstartare the_tall_weeman
  • Start datum Start datum
T

the_tall_weeman

Guest
mrida freeride hoj...
Jag undra en ska bara....jag ska köpa en kanske freeride hoj en merida dirt kick för 5000kr... det blir typ en första hoj om man säger så, e det bortkastade pengar elr duger det o sen byta komponenter när man blir bättre.

mrida freeride hoj...
jag vet inget om MTB, men jag tycker det verkar lite konstigt med bara 8 växlar på en MTB? (källa google)

mrida freeride hoj...
det är skit bra med bara ett fram drev..det är att rekomendera..FFsuper det är bra att det bara är bakväxel på den.. nog blir det nog ett bra val..annars om du har lite högre budget skulle jag rekomendera Kona Shred som kostar 6700kr på http://www.cykloteket.se/2004/ men prova hojjen före du köper den så du känner att du trivs med den...
hade bra :P

mrida freeride hoj...
nej. två av mina kompisar har köpt den ...det är ju vridväxel så det blir problem när man ska göra ollie. också knakar och rasslar det när man cyklar för att kedjestyraren inte är av så bra kvalitet. cykeln blir inte sämre men det är irriterande. jag kan säga att den är ganska skön att cykla på men inget jag skulle köpa.

mrida freeride hoj...
det först jag tänkte när jag såg att det va vrid växel var att den ska jag buta bort direkt för det hatar jag,...kedjeväxlaren dår ju o byta ut och så, men e ramen nått o ha elr e den bara skit???

mrida freeride hoj...
e det olika dimensioner(vet inte hur d stavas men storleken menar jag iaf)på ramen där man fäster fram gaffeln...så det inte e ett jävla rått hål på hojen så man inte kan byta till vissa gafflar...

mrida freeride hoj...
prova kolla på GT chukker oxå.....dom kostar 5000kr..fast då äre oxå vridväxel....men ramen värkar ruggit stabil-..

mrida freeride hoj...
och e d bra med växlar på fram drevet....elr går det bara sönder????

mrida freeride hoj...
ingen som vet??? aja men iallafall så har jag kollat på en kona shred nu, men den på sortson e brun o har skivbromsar och den på cyloteket e blå o har fälgbromsar....e båda 05:or??? hur kommer det sig o vilken ska jag köpa???

mrida freeride hoj...
tycker du ska köpa den, och sen trycka på singlespeed och kedjespännare, original växeln är bara skit,. och själva ramen funkar ju bra, har en likadan fast 02a som jag kör singlespeed på.;)-

mrida freeride hoj...
Jag rekommenderar den om du byter till tvåfingerväxel och sen byter gaffeln och byt kedjestyraren.
Byt också handtag.
nämligen min kompis köppte en sån och han har knäckt två gafflar på den så nu ska han köpa en ny mkt bättre gaffel..

Tillbaka
Topp