MSN funkar inte?

Ohmiie

Ny medlem
MSN funkar inte?
Tjena, vet att det inte är så passande hemsida att skriva på,
men jag har ingenting bättre för mig tillfället så jag tänkte försöka få reda på vad som är fel på msn för mig.

Min msn sluta funka igår kväll, vet inte vad som hände, den bara liksom stängde ner sig.
Sen när jag skulle logga in igen kom de fram en flik där de stod:

Det går inte att logga in på Windows Live Messenger just nu. Försök
igen senare.

Om du vill att vi ska försöka felsöka problemet klickar du på knappen Felsök.

Felkod: 80048820

Utökad felkod: 80084839

och så kommer det fram VARJE GÅNG, men grejjen är den att, jag kommer in på andra datorer då jag ska logga in?, då funkar de hur fint och galant som helst?.

Tänkte om nån har nå råd att ge?

*Btw det är ju trottsallt ett OT-forum så klaga fan inte.

MSN funkar inte?
Bajskorven sa:
Jag tycker att du ska prova ominstallera det. Då det helt klart är "ditt" msn som verkar paj
fan du var verkligen precis före där :) men det är inte bara "hans" msn som är paj, mitt har också varit så förut men funkar nu finfint, tror jag bara installerade om det ^^

MSN funkar inte?
Msn har haft mycket sånna här problem nu på senaste tiden... det är bara att instalera om och om det inte hjälper så bara vänta så löser det sig efter drygt en vecka... (är ett virus som går runt och om man inte loggar in på ett tag så försvinner det)

MSN funkar inte?
Av: egge87 Online | Idag 19:31 Citera
msn är ett jävla buggprogram...

Jo! Sedan de övergick till detta Live Messenger så har MSN fuckat ur mycket och väldigt!

Därför föreslår jag att du antingen tar hem den nya BETA versionen, som funkar helt felfritt för mig än, eller tar hem de äldre 7.5 som ALLTID fungerade.

O and O

MSN funkar inte?
Haha rolig tråd :D och det är väl fasen inte hela världen att installera om det Ohmar? Tar ju typ 15 min? Menar vad tappar du på det? :D Eller är du för kär i alla dina smilies?

MSN funkar inte?
theseb sa:
Haha rolig tråd :D och det är väl fasen inte hela världen att installera om det Ohmar? Tar ju typ 15 min? Menar vad tappar du på det? :D Eller är du för kär i alla dina smilies?
haha jaa de där sista kan de väl bero på *thihi*
haha nääe men ja tänkte, känns ba så konstigt att de bara sluta funka helt plötsligt!',
för jag gjorde liksom inge speciellt eller nåt' men ja ,.
ajaaa, får väl lov o göra de typ'

MSN funkar inte?
förra veckan slutade mitt msn helt att fungera, gick varken att gå in på mejl eller att logga in, stod fel lösenord även fast jag skrev inte rätt..
kan det vara nån som hackat kontot eller är det bara nåt jobbigt virus?

MSN funkar inte?
Testa att googla felkoden! Då får du ditt svar. Fattar du inte fortfarande, fråga någon som förstår eller formatera datorn.

Kolla:
Att datum är rätt inställt. Är det det så installera om msn! Är det fel datum är det troligen problemet.
Annars: Ladda hem nyaste versionen av messenger och installera om så kommer det med all säkerhet att fungera. Har du pirat XP som du inte kan ladda hem SP2 till ladda hem en tidigare version (7.något).

Senast ändrad:
MSN funkar inte?
Abredal sa:
Testa att googla felkoden! Då får du ditt svar. Fattar du inte fortfarande, fråga någon som förstår eller formatera datorn.

Kolla:
Att datum är rätt inställt. Är det det så installera om msn! Är det fel datum är det troligen problemet.
Annars: Ladda hem nyaste versionen av messenger och installera om så kommer det med all säkerhet att fungera. Har du pirat XP som du inte kan ladda hem SP2 till ladda hem en tidigare version (7.något).
Fuuck de funkar fortfarande inte nu när jag intstallera "messenger beta" eller va de nu hette, uppdateringen iaf.

MSN funkar inte?
du kanske har ställt om datorn till tex 2007, då funkar det inte:P

oj, såg att Abredal redan hade skrivit det..

Senast ändrad:
MSN funkar inte?
Testa då detta:

1. I Internet Explorer, ta bort krysset för "Servercertificat återkallelse" (kräver omstart). För att göra detta, följ dessa steg:
a. Starta Internet Explorer.
b. I Verktyg-menyn väljer du "Internet-Alternativ".
C. Klicka på fliken Avancerat.
d. Under Säkerhet, ta bort krysset vid "Server-certifikatåterkallelse" (kräver omstart).
e. Klicka OK.
f. Stäng Internet Explorer.

2. Logga in till Messenger igen.

Taget från msns felsupport, så det borde finnas en chans att det fungerar.

Fungerar inte det så misstänker jag att du har datorn inställt på "automatiska uppdateringar". Eftersom inte heller nerladdningsprogrammet fungerar så skulle det kunna vara så att ditt windows har dragit hem någon ny uppdatering som kommer i konflikt med dessa program (långsökt iofs, men kan mycket väl hända). Testa då: Systemåterställning till ett datum då Msn fungerade, sen in på inställningar och välj alternativet då du tillfrågas varje gång en uppdaterign ska ske, då kan du undvika uppdateringar som hammnar i konflikt med olika program. OBS! använd som sista alternativ, då vissa uppdateringar du nekar kan vara livsviktiga för din dator.

Senast ändrad:
MSN funkar inte?
Abredal sa:
Testa då detta:

1. I Internet Explorer, ta bort krysset för "Servercertificat återkallelse" (kräver omstart). För att göra detta, följ dessa steg:
a. Starta Internet Explorer.
b. I Verktyg-menyn väljer du "Internet-Alternativ".
C. Klicka på fliken Avancerat.
d. Under Säkerhet, ta bort krysset vid "Server-certifikatåterkallelse" (kräver omstart).
e. Klicka OK.
f. Stäng Internet Explorer.

2. Logga in till Messenger igen.

Taget från msns felsupport, så det borde finnas en chans att det fungerar.
Det fanns inte "Server-cetifikatåterkallelse",
men däremot "Kontrollera om cetifikat har återkallats av utgivaren"
& "Kontrollera om servercetifikat har annullerats (omstart krävs)"

Kan det vara nån av dom istället då?.
*Vill bara va säker eftersom jag frågar.

Tillbaka
Topp