MTB cyklare i Linköping?!

Genis

Ny medlem
Halloj!!

Har precis köpt mig en mtb, slutade efter många om o men med en Merida Sport 500, riktigt nöjd, har iof inte så mkt o jämföra med dock....

Har inte cyklat så mycket innan o vet inte så mkt vägar man kan köra, både grus o skog, någon som har tips? Skulle gärna stifta bekanskap med fler galna cyklister som har lust och kanskse ge mig lite tips så jag kan köra aningen snabbare i skogen =)

Over and out, nu ska jag ge ig ut på en runda i V-sjö banan, hoppas jag kommer hem utan allt för många skrapsår....

Föresten ett bra tips!
Ta dig till vidingsjö motion centrum,ta sedan 5:an och milen spåret(CYKLA EJ HÄR,pga cykelförbud)gå längs med spåret tills du kommer vägen då du antingen väljer 5:ans spår upp på en kulle,milens spår eller den tredje lite grusigavägen,ta den tredje lite grusigavägen.
Gå tills du ser två VITA sträck på ett TRÄD nu lär du se en stig på vänster sida i närheten.Här cyklar du in.Allt ska starta med en lång uppförsbacke sedan följer en stening stig.När du har klarat den kan du välja två vägar antingen så åker du upp på den stora ``stenen`` på höger sida eller till höger på en lite enklare stig.Båda koplas ihop ganska snabbt igen.Nu fortsätter du på en rak sträcka sedan åt vänster,åk rakt fram och ner för nerförsbacken åk nu ut på stigen och ut på spåret igen.Nu har du kört klart.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp