jo, men tipsa om en spelare som saknar display och inga knappar alls, shuffle är inte aktuellt om du inte har tillgång till en dator och kan byta musik varje dag. ipod hit och ipod dit. visst är ipod en riktigt bra produkt, men om det är en funktionsduglig spelare med bra ljud du vill ha så finns det massa annat att välja mellan. jog-hjulet är nog rätt svårmanövererat med vantar (har inte provat själv).
den spelare som jag tycker är vettigast just nu är iAudio X5 med 20 eller 30 GB. X5V är utan radio och kan fås med 20 GB för ca 2700. X5 med radio kostar ca 3100 för 20 GB och 3300 för 30 GB. X5L har lång batteritid (ca 30 h) och går att få för ca 3700. fördelarna mot andra spelare (ipod mini, nano, shuffle, iriver etc.) är mycket lagringskapacitet, bra ljud, lättmanövererad, tålig (det är många som sliter ut sina hjul på ipod), videouppspelning samt att man slipper ett program för att föra över låtar(!). bara att plugga i vilken dator som helst. med mera..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=41964
men som sagt, detta är bara en av alla de olika spelare som finns. men jag gillar den starkt för den är hyffsat liten, inte iriver (dåliga på att släppa ny firmware) eller ipod (kräver laddprogram), snygg och har USB-on the go. går även att köpa till en fjärr med display. leta runt och se om du hittar en spelare som passar dig. det som talar emot en HD-spelare är att de är lite större och tyngre än en flashspelare, men det går bara att få upp till 4 GB med flash vilket jag tycker är för lite.
en X5 30 GB hade suttit som en smäck i min ficka. men du kan ju alltid på på hogizz tips, han verkar ju veta vad han snackar om...
niklas
ps. att köpa ett par schyssta lurar/snäckor är standard oavsett vilken spelare du väljer.