Muspekaren över trådens namn

Gorgeous_George

Ny medlem
Vore det inte bra om man la in en funktion så att när man för muspekaren över trådens namn kommer det upp en liten ruta med de 3-4 första raderna i trådens första inlägg?

Det finns på andra forum och jag tycker det är väldigt smidigt, alla trådars namn speglar inte innehållet. Om man skulle kunna se de första raderna i det första inlägget skulle man direkt se vad tråden handlade om.
Då skulle man slippa klicka sig in i tråden och ut igen om det inte var något man ville läsa =)

Säg till om ni inte förstår, det kanske är lite luddigt förklarat.

Senast ändrad:
Jag har också saknat den funktionen och har tänkt skriva ett liknande inlägg, men har inte kommit till skott innan.

Ett alternativ till muspekaren är att man visar de första raderna av texten redan på högsta nivån på forumet. Så såg det ju ut innan den senaste stora uppdateringen av forumet och sidan i övrigt. Det bästa tycker jag hade varit om man i sin användarprofil kunde välja ett av följande alternativ:

Visning av rubriker i forum:
1. Visa enbart rubriker (som nu)
2. Visa de första tre raderna vid muspek (som förslag i detta inlägg)
3. Visa alltid första tre raderna (som tidigare)

Ja det vore ju faktiskt bättre att de första raderna alltid syns! Tänkte jag inte på. Jag minns inte hur det såg ut innan men hur fungerar det, blir det inte långa mellanrum mellan de olika trådarna då?

Alltså:

"Första trådens namn"
Rad 1
Rad 2
Rad 3
"Andra trådens namn"
Rad 1
Rad 2
Rad 3

Var det något i den stilen det såg ut tidigare?

Jag kommer inte heller riktigt ihåg hur det såg ut, men varje tråd tog lite mer plats i höjdled. Det upplevdes dock inte som störande av någon vad jag vet. Det var inte tre rader text, utan inläggets 30 första tecken i två rader kursiv text har jag för mig.

Palla! Halva grejen med ett forum är ju att få känna spänningen och klicka sig in utan att veta vad som står där.

Tillbaka
Topp