My Friend is a Pro är fejk!

Horse-E

Ny medlem
Okej, fejk kanske inte är rätt uttryck, men det jag försöker säga är att Colby och Symms inte är nåra riktiga rappers utan My Friend is a Pro är egentligen en låt som heter All of the Above fast med annan text. Jag är sjukt besviken!

Orginalet:
JOSS versionen: http://sharebee.com/6d430e14

My Friend is a Pro är iofs mycket bättre men ändå, jag är djupt besviken...

Senast ändrad:
jag trodde iaf inte att dom bitat nån riktig låt :P
eller iaf inte så mycket som dom har gjort

Senast ändrad:
hahah självklart har dom ju tagit nån annans "beat" du tror dom hinner skriva text, komponera musik och åka skidor som galningar på 2 veckor? :)

texten skrev de själva, sen fick de hjälp att göra om röster litegrann osv, men beatet är inte deras eget. that's it!

asså kolla. jag tror såhär, my freind is a pro är ju en parodi på orginalet all above. det är ju meningen att att dom ska låta exakt likadana typ med annan textför att folk som ser filmen ska tänka "haha det är ju all above ".

jag tror inte direkt att colby och symms menade att folk skulle tro att det va deras låt och att dom var riktigt grymma artister. Jag tycker att iden om att göra om låten till JOSS editen var riktigt rolig och att den är fan bra gjord :P

haha, whaat?

I hiphopvärlden så snos ju beats och texter fram och tillbaka hur som helst, så det finns minst 1000 olika raps på varje beat som finns ungefär, å jag tror inte de klassas som fejk för det:P det handlar ju om rappen, inte beatet!

Visst, JOSSversionen är grymt rolig.. Men bättre än originalet? Ehh..

Sen den här disskusionen hurvida "rappare" använder andras beats tycker jag inte ens vi behöver gå in på här, finns tusentals andra forum där detta diskuteras.

okej jag går sällan in på detta forum å skriver men nu e d dags..

Såhär ligger det till:
När Team USA skulle leta rättigheter för sitt bidrag så insåg dom att de inte hade varken lust eller ekonomi att köpa en låt som är ägd av något stort skivbolag.
Alex O´brien, Josh Finbow och Mike Thomas kom tillsammans med John Symms och RockstarWest att man kanske skulle göra en Cover på något..

Eftersom den inofficiella låten för JOSS 2009 är The Lonely Island ft. T-Pain - "Im On A Boat" så hittade dom massa inspiration ifrån den mycket komiska figuren T-Pain. Därefter så sökte de bland andra låtar på youtube och hittade tillslut den låten "All of the Above" där återigen T-Pain figurerar.

De gjorde slag i saken, bestämde konceptet och spann vidare på idéen. De är ett medvetet val och de säger själv att de har hittat hela grundmaterialet från denna låt. Påväg till Bygget efter finalen satt vi å käkade en burgare på MAX med just Alex och Josh och då snackade vi om vart dom hade hittat idéen till låten och just att d skulle bli en fet deal när alla sega människor tror de har blivit lurade utan att de ens har blivit just det.

Deras bidrag är episkt, kreativiteten är 100% och inget att snacka om "in terms of injustice". Period

/EW

EricWibaeus sa:
okej jag går sällan in på detta forum å skriver men nu e d dags..

Såhär ligger det till:
När Team USA skulle leta rättigheter för sitt bidrag så insåg dom att de inte hade varken lust eller ekonomi att köpa en låt som är ägd av något stort skivbolag.
Alex O´brien, Josh Finbow och Mike Thomas kom tillsammans med John Symms och RockstarWest att man kanske skulle göra en Cover på något..

Eftersom den inofficiella låten för JOSS 2009 är The Lonely Island ft. T-Pain - "Im On A Boat" så hittade dom massa inspiration ifrån den mycket komiska figuren T-Pain. Därefter så sökte de bland andra låtar på youtube och hittade tillslut den låten "All of the Above" där återigen T-Pain figurerar.

De gjorde slag i saken, bestämde konceptet och spann vidare på idéen. De är ett medvetet val och de säger själv att de har hittat hela grundmaterialet från denna låt. Påväg till Bygget efter finalen satt vi å käkade en burgare på MAX med just Alex och Josh och då snackade vi om vart dom hade hittat idéen till låten och just att d skulle bli en fet deal när alla sega människor tror de har blivit lurade utan att de ens har blivit just det.

Deras bidrag är episkt, kreativiteten är 100% och inget att snacka om "in terms of injustice". Period

/EW
äntligen någon som viste..

Marre-Mask sa:
Okej, fejk kanske inte är rätt uttryck, men det jag försöker säga är att Colby och Symms inte är nåra riktiga rappers utan My Friend is a Pro är egentligen en låt som heter All of the Above fast med annan text. Jag är sjukt besviken!

Orginalet:
JOSS versionen: http://sharebee.com/6d430e14

My Friend is a Pro är iofs mycket bättre men ändå, jag är djupt besviken...
hahahaha det säger du inte!

I deras intervju som de har gjort har de även sagt att My friend is a pro är en remix av I'm on a boat, kolla in den så fattar ni kanske all ironi i my friend is a pro......

Tillbaka
Topp