Mythic, Monster eller Mission?

olaka

Medlem
Allitterationer är trevliga, men köpvåndan värre. Har kokat ner mitt val till typ tre olika lagg (Goodha 181 verkar inte vara så vanliga i Sverige, så glömmer dem): Dynastar Mythic Rider, Head Monster 88 och Scott Mission. Jag: 40+, 70 kg, 70 % offpist, 65 % telis, avancerad men inte jätteaggressiv, kört 5 år på Monster 75.

Kan köpa ett par Mythic Rider för 3 000 men känner mig osäker på om de är bra. Många säger halleluja, världens bästa skida, men vissa säger att de är tröga och hårda, utan kick och med väl lång svängradie i pisten. Så vad väljer man? Är det bättre med en lite mjukare skida som Mission? Hur är Monster i förhållande till dem?

Nån som hjälpa mig att fatta BESLUTET? /Ola

De som säger att Mythic är tröga och hårda, utan kick och med för lite sväng bör nog istället fila på tekniken. Bättre skida i pisten med 88 mm har jag nog aldrig åkt, de går ju fan som mina pisträcers, Head iXRC 1200 sw.

Senast ändrad:
Jag har kört en del på Scott Mission. Och jag kan bara säga att jag älskar den skidan... Sjukt grym skida. Snabb som få i pisten och flyter relativt bra off-pist oxå...

//H

Tillbaka
Topp