Någon som börjar bli trött..?

Drakbabis sa:
Hmm, skidor förstår jag litegrann att folk vill ha hjälp med (Annars med risk för att säga emot mig själv ;)) Jag är själv ganska blyg IRL och det känns som om ingen tar mig på allvar för att jag bara är en 14-årig "liten" tjej och jag får inte ställt alla frågor jag vill om jag går till en affär. (Ni som såg min tråd om carving eller twintips märkte nog hur mycket frågor jag ställde ;)) Sen så finns det fler källor här på freeride, om jag sticker till t ex. Udéns, och får hjälp av någon där, så kanske denna killen är inställd på att twintips är ett måste, och det fungerar överallt och då har jag bara det i huvudet... Går jag till freeride så blir det mer en disskusion som är lättare att plocka det slutgiltiga ur. Men det här med vilken hjälm ska jag ha eller vilka brallor är snyggast? Det är ju lite korkat för ingen har likadant huvud som du och du kan inte heller räkna med att alla tycker att dina brallor är snygga även om många gör det...
Jo det är jobbigt med alla dessa vad ska jag köpa för "skidor-frågor". Speciellt när personerna som skirver trådarna har åkt 2 år och inte skrivet mkt mer i inlägget än just dom 2 skidorna.

För övrigt förstår jag dig när du går till butiken jag själv är 16 år men ganska kort så även jag tas inte alltid på allvar och även om du skulle tas på allvar i en vanligt sportbutik är det sällan att det finns någon där som kan ge dig bra råd och har riktiga kunskaper om skidor. Om du tex säger att du vill ha en allaround skida som du ska kunna åka överallt med men främst pist så förvånar det mig inte om dom plockar fram en Twintip skida.
Så gå till någon riktig skidbutik ni som har möjligheten, tex alpingaraget.

Drakbabis fick faktiskt hjälp här på freeride och det blev tydligt grymt bra oxå. Men som du säger man ska gå till ett riktigt ställe om man ska prata med någon så.

Kan inte Freeride städa upp lite och skapa några nya trådar som heter nått i stil med:
-Allt om Parkskideköp
-Allt om Goggles
-Allt om Hjälmar
-Allt om 360s
-Allt om Backflips
-Allt om snyggaste tricket i världen
-Allt om Världesn bästa jibber
-Allt om WORD!!!!
-Allt om Gangstah

osv osv..

Och samla allt sånt där och alla nya trådar som skapas i ämnet låses och hänvisas till dom?

Efter att ha tjuvlyssnat på försäljare på Intersport, Stadium, mfl så tycker jag att forumen här är av stor nytta! MÅnga av försäljarna kan överhuvudtaget inte åka skidor och har ytterst begränsade kunskaper om prylarna de säljer. Det är fler än en gång jag fått bita mig i tungan för att inte fråga varför i helvete de rekommenderar folk att köpa ett par förstora pjäxor och stoppa i ett par extra strumpor, jag har träffat en stackars 12 årig pojke med nya stavar som han blivit rekommenderad i längd 135 cm med hänvisning att om de känns för långa kan han bara kapa dem... ( killen var ca 165 cm lång och nybörjare i parken med drömmar om att bli nya Jon eller Jacob men han sitter inte på mer kunskap om sin utrustning än att kunna kliva i bindningarna)
Tänk om freerides forum var mera välkänt och lättåtkomligt för medelsvensson som ska köpa ny utrustning till familjen! Visst, 50% av "råden" kanske inte är ngt att hänga i granen, men var annanstans finns så mkt oberoende kunskap om skidprylar samlat?

Senast ändrad:
ArWin sa:
tror butikerna skulle bli ganskla trötta på alla som kommer in o frågar vilka prylar som är bra o sånt o sen går o handlar på internet där priset är biliigare istället....

men visst känns som vissa trådar på forumet upprepas typ 31 ggr.
men som sagt det är ju ett diskussinos forum... vill du inte svara så skit i de..
Är det inte meningen att butikerna ska visa upp grejorna? Det är det som rättfärdigar deras högre pris! Och går de inte med på att visa upp grejorna så ska dom ju vara en internetbutik eller ingen butik alls!

Tillbaka
Topp