Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Funäsdalsberget öppnade 15/12, Ramundberget öppnade, tror det var 29/11, Tänndalen vet jag inte riktigt när, men dom har också öppnat!Bly84 sa:Så berget öppnade i helgen? Jag vet att de skulle öppnat 15/12 men det stod aldrig något om det på hemsidan (vilka system i funäsdalen med öppna backar osv)
Jag åker upp imorrn, nån som vet om det nya berget faktiskt är öppet eller om det öppnar nu över julhelgen?
Anton: vilket berg?
Ja, det hade varit kul att se lite bilder.Demokrati sa:Bumpar denna!!
Är det ingen som har några bilder från bergets läckerheter?
Det hade uppskattats.olano85 sa:Jag drar dit nu på lördag 5/1!
Kan se om det blir några bilder jag kan dela med mig av för dom som är intresserade![]()
eheheh eeeh, ca en miljard på på hela funäsdalsberget iofsLee-nus sa:ja, två miljarder stämmer ju bra det... not! (not-skämten blir aldrig tråkiga)
nej, såvitt jag vet var det ca 230 miljoner i HELA funäsdalsområdet, varav ca 130 (om jag inte är helt ute och cyklar) på funäsdalsbergets expandering.
När tråden skapades fanns inte kategorin Funäsdalen, men nu är den ju flyttad till sin rätta plats.linder sa:borde inte denna tråd ligga under
"Funäsdalen
Allt om snön, nedfarter, parker och tävlingar i Funäsdalen."
ist för nordiska fjäll?![]()
synd bara att det tar typ 8 och en halv timma upp dit ligger ju rakt ut i tjotaheiti...Slugggo sa:150 cm snö i ramund, man blir rätt sugen på att åka upp
Åre har ju den fördelen att man kan åka tåg upp... Härjedalingen kör ju men det tar väl ett tag. Från sundsvall kan jag åka tåg till ösund och åka länstrafiken därifrån vilket är rätt shysst.bodenis sa:synd bara att det tar typ 8 och en halv timma upp dit ligger ju rakt ut i tjotaheiti...Slugggo sa:150 cm snö i ramund, man blir rätt sugen på att åka upp
ja, men inte över den här säsongenLu-Crabber sa:eheheh eeeh, ca en miljard på på hela funäsdalsberget iofsLee-nus sa:ja, två miljarder stämmer ju bra det... not! (not-skämten blir aldrig tråkiga)
nej, såvitt jag vet var det ca 230 miljoner i HELA funäsdalsområdet, varav ca 130 (om jag inte är helt ute och cyklar) på funäsdalsbergets expandering.

Nämen, ser man på, det var ju ni som var inne i min liftstuga (parkliften) och visade bilder o tjöta skitViktor_Persson sa:Hej.
Jag var i Funäsdalen 2008-03-15 - 2008-03-22 och det är SJUKT BRA.
Den nya 6-stolsliften är snabb och bekväm och tar bara några minuter upp. Toppstugan längst upp (810m över havet) serverar god mat och är perfekt för att avnjuta några kalla bärs i eftermiddagssolen efter en dags åkning.
Parken är en av dom bäst shapeade parkerna i Sverige kan jag lova. En snabb ankarlift utan dösträcka innan och efter gör att man får ut sjukt mycket i varje åk. Den svarta linjen har 6 rails och 3 feta hopp (varav de två sista har dubbla kickar). Den röda linjen innehåller ca 5-6 hopp och 3 boxar/rails.
Lite bilder (klicka för att se stor bild):
Parken (svart/röd linje)
[url]http://arcsin.se/temp/funasdalen2008/park_oversikt_liten.jpg[/url]