Någon som har jobbat i Åre

JeyBee

Ny medlem
Är det någon som har jobbat uppe i Åre via deras säsongsarbete...
Typ liftvakt, resturang eller vad som helst?

Skulle gärna vilja ha lite information så jag vore tacksam om du som har jobbat kunde maila och berätta om det..
Hur du bodde, när du jobbade, vad som ingick mm.

svart_flagg@hotmail.com

Jga har jobbat i Åre i 3 vintrar som lunchavlösare i liften. DÅ jobbar du 3 timmar om dan ca 5 dar i veckan. Jobbar man extra med lite städ så får man ut ca 6000 kr i månaden efter skatt och hyra. Det räcker för att klara sig bra. Boende kan du lätt få via skistar om du jobbar i liften. DOm säger att dom har ont om boende men fixar alltid fram nått. Vill du åka mycket ska du inte jobba heltid i lift. Jobba i lift tröttnar man på sjukt fort. Du får endel ok förmåner genom skistar, liftkort osv. Jag tycker Åre är helt ok. Men det känns ganska nära ändå. Jag åker till Kananda nästa vinter istället. Men jag kan ändå rekomendera Åre. Kan dock bli jobbigt att komma in på krogar om du inte är 20. Hör av dig om du har mer frågor?

/Einar

Surfa in på skistar.se och sök jobb så tidigt som möjligt på hösten. Om du inte har ngt för dig nu på vårsäsongen kan du säkert bara slå en signal direkt till Åre och fråga om dom behöver extra personal, det brukar finnas en hel del hål o fylla från folk som tröttnat o sagt upp sig...

jobb i åre brukar väl inte vara några problem o hitta värre med boednde... jag har annons ute redan nu inför nästa säsong.. någon som kan skicka ett mess med tips om vart man ska vända sig angående boende..(förutom are.cc)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp