>FreeRidE-CraZy
Jag har för mig att det enklaste sättet att tona ner ljudet är att klicka till vänster om ljudspåret så att ljudspåret "expanderar" på höjden, och man kan se en "volymnivå". Sedan kan man genom att klicka på linjen sätta ut "drag-och-släpp-punkter"... För att få en lång, jämn uttoning, klicka dit en punkt en bit ifrån slutet. Ta sedan tag i punkten allra längst till höger som avslutar ljudspåret och dra ner den till "noll", så att den vågräta linjen får en lång, flack utförsbacke på slutet. Då bör ljudet sakta tonas ner till noll...
Vad gäller övergångar, lägg spåren lite omlott på tidslinan, och experimentera dig fram bland effekterna. Crossfade är som sagt mycket bra för mjuka övergångar som flyter skönt i varandra...