Någon som kan rekommendera någon av dessa skidor?

Bitte

Ny medlem
Hej,
Är i färd med att köpa nya pistskidor. Valet står mellan Völkl Flair 7.4 156 cm långa, eller Head Super Joy SLR W 158 cm långa.
Jag är lite orolig att Head är för långa då jag är 162 cm lång. Jag är en medelgod åkare som vill ha stabilitet när jag kommer upp i höga farter och när det blir sockrigt/uppåkt. Jag har även provat lite offpist som var väldigt svårt men skoj! Annars är det pisten jag hänger i, och carva är härligt. Någon som har några rekommendationer?

RWD

Medlem
Köpte dessa till min dotter (15år 158cm och c:a 52kg)
Samma skidor som Yumi (dammodellen)
Har fått bra betyg i Åka skidors test, lite bredare än en renodlad pistskida så den funkar i lite uppkört pist och om du vill ta någon tur utanför pisten nån gång ibland.
Montera bindningen på den främre rekommenderade markeringen (+2cm) så får du bättre initiering av svängen, dvs bättre om du föredrar piståkning.

HKM

Ny medlem
Hej,
Är i färd med att köpa nya pistskidor. Valet står mellan Völkl Flair 7.4 156 cm långa, eller Head Super Joy SLR W 158 cm långa.
Jag är lite orolig att Head är för långa då jag är 162 cm lång. Jag är en medelgod åkare som vill ha stabilitet när jag kommer upp i höga farter och när det blir sockrigt/uppåkt. Jag har även provat lite offpist som var väldigt svårt men skoj! Annars är det pisten jag hänger i, och carva är härligt. Någon som har några rekommendationer?
När jag letade skidor förra säsongen så läste jag på mycket om völkl flair och uppfattade den som rätt mjuk. Ej provåkt dock.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp