Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha, ja det hade ju vart lite skrämmande om Sage Cattabriga Alosa (som skidan är utveckald i sammarbete med, åker för ross) inte hade provat denPimpelgas sa:Här e en snubbe som provat:
http://www.zapiks.fr/share/allosurf.swf?file=11516&lang=fr
ski-bilek m.fl. har fått in 08/09 nu.. såg ett par kuro för ca 600 eurosar idag =)Wippeh sa:800€ med p14bindning på nån tysk sida iaf, saftigt pris på den rackarn. undra vad sport conrad kommer med nu i höst. frustrerad över att de inte dykt upp några skidor än!
Helt klart är att jag är ute efter en skida som är bred och har omvänt spann av något slag, åtminstone rocker!
shit, generöst att starta hösten med rea...Carled sa:Alpingaraget har 20% rabatt på Völkls nya grejer, lite preseason sådär... Ingen aning vad de kostar, men om de kostar 7000:- så klår det ju tyskland, och runt 7000:- borde ju Garaget ligga.
kye hade ett par bandit 100...såg honom sitta och vänta på bussen med ett par sånna den säsongen.Carled sa:Om Treadway körde på S7 då måste det vara en burly skida... Tittade lite på Believe igår. Tanner och Armadaåkarna hade ju ARG, klippet efteråt ser man Treadway shredda sig fram med ett par Sqauds, i tajt skog med pillows och allt möjligt! För övrigt så kör Kye på ett par Bandits, typ 94or eller 100 lite senare i filmen, när de har byggt en stor quarter. Ser också jäkligt kul ut...
Det vet jag inget om faktiskt :/Wippeh sa:nyberg i know that! men har dom några andra gooodiees äre ju inte fel! eller?
Njae..som sagt inte symetriska men inte lika directional som de andra.Wippeh sa:Men jvsj är väll symmetrisk? vad har brockern för mått egentligen? vet du de nyberg
Hmmjooo... 140-112-122 ska dom vara. 889dolllaaares för Glass/carbon varianten.Carled sa:Har Splat sagt nått om mått än? Längder har nämnts, men inte mått tror jag... De håller ju på och testar för fullt i Sydamerika..
Det där visade ju iaf att den skidan kan gå snabbt!emil-d sa:Här är en liten åktur genom khyberskogen i Whistler som en polare genomförde på ett par S7er, kanske herrskapet skulle vara intresserade av. Han tyckte iaf att skidan kändes som mer av en charger än t ex. Sir Francis eller Hellbents som var de andra skidorna han åkt på under säsongen, mer än så kan jag inte minnas.
Angående JvJ så är herr Wester närapå lyrisk över skidans enkelhet att manövrera och att man med enkelthet kunde stompa klippor centrerat. Den ska inte heller göra bort sig om man vill charga lite även om den självklart inte är den allra stabilaste skidan på marknaden. Sen är det väl förstås få eller ingen här som är så intresserade av att snurra många varv utför stora klippor, så det handlar väl inte riktigt om samma åkstilar. Men som sagt, enligt utsago skall den kunna hantera fart utan att göra bort sig.
ja tänkte att det inte kunde ha varit heeela åket. För att göra hela åket på så kort tid är fan strongt gjort!emil-d sa:Jo, jag var inte med när det här filmades, men du har rätt i att det är från hiken från flat cliffs. Både förbannat kul och frustrerande att kolla på. Sjukt kul att se headcam åk från ställen man verkligen känner igen. Han visar också att det finns britter som kan åka skidor, något jag innan var mycket tveksam till. Det finns en annan video med helmetcam, när han landar i en annan polares bombhål från waterfall, men den ligger nog bara uppe på facebook.
Hmm. Får fråga Karln. har har kikat på den IRL. Har æven sett på sport-conrads sida att den ska komma i en 195 længd. MYYYCKET intressant :DWippeh sa:s7an verkar ha spann i mitten!
karln sa:Av: karln 2008-10-06 07:19 Svara
De jag pratat med som åkt skidan säger att det är det bästa rossi gjort...
Det är en rejäl rocker både fram o bak, lite spann, c:a 3mm ifall du lägger dem mot platt underlag. Mycket skärning underfot men en ganska lugn övergång mot tip o tail som har reverse sidecut ungefär 100-150mm in på skidan. Ganska ordentlig pintail tailen är 20+mm smalare än tipen. Skulle säga att de är medelstyva. Men tip o tail är lite styvare än genomsnittsskidan. Vilket nog kan behövas för allt extrafladder som reverse cambern åstadkommer.
Rossi tog god tid på sig innan de kom ut meden rocker skida och det känns som att man tagit lite av varje bland andra tillverkares designfeatures. Känns som en Pontoon med normal camber o skärning underfot och mindre del av skidan är reverse camber Är mycket lik JJ Det som skiljer dem åt är att JJ är mjukare i tip o tail, har en mer aggresiv övergång från normal sidecut till reverse och att JJ är nästan symmetrisk i jämförelse.
Om du har tänkt dig att åka switch i puder är du nog bättre av med ett par JJ men S7:an känns aningen mer väldesignad i övrigt
Håll till godo , inte mycket att gå på men det är känslan jag fick av 15 minuters klämokänn i butik =)
mer tip rocker min mindre tailrocker..dock har den ordentlig pintail....Martok sa:Har s7an lika mkt rocker som Armada jj eller har jjen mera?
Skulel också behöva svar på denna frågan?jernevi sa:provade en polares s7 i vintras och de är riktigt fina.. känns mycket kortare än vad de egentligen är och pläjer igenom slask moguls helt okej också. Det är kvicka och svänger lika bra i pudret som i pisten. Diggar den skidan starkt, men är lite prispressad tycker jag. Är själv inne på JJ men har dock inte testat den ännu. känns rätt likvärdiga. Ngn som provat båda??
peace
Kolla på on3p Billy Goat, typ samma skida, halva priset. Verkar sjukt brajernevi sa:Diggar den skidan starkt, men är lite prispressad tycker jag.
195 kommer inte tillverkas i år heller. Inte för oss dödliga i vart fallyiu-han sa:Ingen som testat både 195 och 188 som kan berätta om skillnaden på dom?
Riktigt fet, dock är ju svängradien 22 på 186!?Jarle sa:Kolla på on3p Billy Goat, typ samma skida, halva priset. Verkar sjukt brajernevi sa:Diggar den skidan starkt, men är lite prispressad tycker jag.