Någon som ska till CHAMONIX v.7 ??

Jakbob

Medlem
Hejsan, det är så här att jag ska åka med en kompis och hans familj till Chamonix v.7 . Jag går tyvärr i skolan då och det har vart oklart om jag kan följa med (jävla skitregler på skolan, får inte åka utan förälder osv) men nu är det fixat, så meningen var att jag skulle åka med dem i bil ner.

Tyvärr så ändrade kompisens familj till att flyga eftersom de hade bråttom hem igen och hann inte köra bil. Jag har inte en aning om med vilket bolag de flyger med, så att försöka komma med dem nu när de redan har bokat är nog svårt.

1. Finns det någon här som har någon aning på om man kan ta sig dit billigt på något sätt? Boende och sånt har jag redan.

2. Finns det någon som ska dit över v.7 (typ lördag-lördag) som har lite plats över i bilen/bussen eller vad som helst? Kan tänka mig att betala lite mer än min bensindel för det.
Jag kan ligga i bagaget eller vad som helst, bryr mig egentligen inte, vill bara ta mig dit och hem! :)

Så om någon har något bra allternativ så snälla hjälp till, jag har tyvärr inte en aning själv :(

19 st som har läst och ingen har något alls att säga? Någon borde väl ha något tips på hur man tar sig till Chamonix och tillbaka från Göteborg v.7?

Vilka flygbolag flyger dit, kan man åka med buss osv,osv, skriv bara något! :)

mmm, det går ju bussar ganska tätt mellan swe och chamonix under vintern..det är bara att gå ut på typ lion alpin eller sts och kolla om dom har nått som går ner den veckan..sen går det ju alltid att kolla på skibum delen på forumet typ hela tiden..Annars går du helt sonika in på gula sidorna och letar upp ett bussbolag som har den rutten..lycka till

Men alla bussar som går från lion alpin och det ordnar väl resa + boende, man kan inte åka med dem endast, man måste bo på deras hotell o sånt med?

men om du ringer dom och frågar så får du ett säkert svar, om det skulle hända att dom inte får en buss att fyllas så tror jag inte dom säger nej om du vill betala för att bara åka med..det vinner dom ju fortfarande på!! annars kollar du som tidigare sagt: gula sidorna! ansträng dig lite, ring till alla bussbolag som åker ner mot alperna och fråga, kolla upp bussbolag från norge också!! kolla på internet (sök resor på google eller liknande sidor).. peace

Men de vet ju inte än om de har en buss som behöver fyllas, och jag vill gärna veta så snart som möjligt om man kan ta sig till Chamonix och tillbaka billigt v.7 :| ...

Det allra bästa vore som sagt om någon skulle köra bil ner, så jag håller tummarna! :)

mmmmmmmeeeeeeeeeeeennnnnnnn kolla på andra bolag!!!!! du måste väl inte åka med lion, eller?? fan, du har vart online i minst 3tim nu.. om du hade använt den tiden till att leta bussbolag så hade du haft allt klart nu!

Det beror på vad man gör i 3 timmar marcus, jag sitter tyvärr o pluggar och har på freeride i bakgrunden, att kolla på bussbolag i bakgrunden blir jobbigare :)

Men det hade vart så mycket smidigare att åka med någon/några, men det kanske blir svårt?

Snödjup

Tillbaka
Topp