Någon som varit i Levi, Finland?

Fajjan

Ny medlem
Någon varit till Levi och vet hur det är? Bra pister? Bra boende? Mycket folk? Bra park? Bäst tid att åka dit?

Mvh Sofia

Jo, varit dit för en dag. Han inte se så mycket av stället, men det är i princip som dom andra finska backarna. Inget direkt speciellt. Lite större iofs. Pistarna är oftast i mycket bra skick där. Vädret kan vara ganska kallt dock. Boende finns det allt från råtthål till lyx swiiter.. Parken har jag dock inte hört så mycket av. Men troligen är den helt ok.
Bästa tiden att åka dit är nog i slutet av januari eller i mitten av februari till mitten av mars. Helst inte från 28.1->3.2 ( Då har vi Finländare sportlov = packat med folk ).

Själv tycker jag Ruka är ett av dom bästa ställena i Finland att åka på. Fast parken är inte den bästa där. Iso-syöte har ganska skön park.

Är man i Levi så har man inte så långt till Ylläs. Har själv aldrig åkt i Levi, men varit och åkt i Ylläs några gånger och det är rolig åkning där, så jag kan tänka mig att det är ungefär lika i Levi.

Vi finländare har sportlov från vecka 7 till 9.
Ruka har nästan 200 m fallhöjd... och är packat med wannabes.

jag har spenderat ca 5 dagar i levi, GRYMT mycket snö, kallt runt -29, jäkligt grym offpist. Rekomenderas!

Var i levi för 2helger sen, Den "röda" parken var riktigt bra sköna hopp/landningar! Men den svarta var inte lika bra hårt osv, men "railparken" var sykt bra (:

Tillbaka
Topp