Någon som vill till Zermatt?

Piggelinen

Ny medlem
Hej hej!!

19 årig tjej som gjorde säsong föra året i Österrike!Vill nu åka till Zermatt, någon som har tänkt desamma?

hej
jag kanske ska dit i vinter. verkar toppen. jag är också 19 år men jag har aldrig säsongat förut.

Tänkte också åka dit, 19 år, tänkte först St Anton, men Zermatt är ju en annan klass.
Problemet är bara att jag har hört att det är svårt att fixa jobb och boende.
Har ni skaffat jobb på förhand eller vad ska ni göra? Hur tacksam som helts för tips!

jag har fixat jobb och boende där redan, men det var skitsvårt. Jag har sökt till hur många hotell som helst. men skam den som ger sig. verkar ju toppen så lite ska man väl få jobba för att få det man vill ha

Var ska du jobba mandr?
jag har också fått jobb på ett hotell!!
När ska ni dit??
Tips, ja va ska man säga!!Att skaffa jobb innan e ju alltid bra men jag gjorde inte det förra året t.ex o fick jobb andra dagen!!Det brukar nog lösa sig när man kommer dit!!
Va kul att de e fler som ska åka ner!!Kanske man kan snacka ihop sig innan resan!!

Jag ska jobba på ett hotell som ligger mitt i backen, riffelberg. du då, piggelinen?
hur har du tänkt att ta dig ner? flyg, tåg, buss?

Nåt tips om hur jag skaffar jobb? Vad är det för jobb ni har fixat på hotell? Hur många timmar per vecka ska ni jobba? Vågar nog inte dra ner utan jobb, då blir det St Anton i stället.

Och ner en helg och testa! De jobb som finns kvar får man bäst genom att knacka på dörren! En god vän och jag var nere i helgen och fick varsitt jobb och varsitt boende (då ingick iof boendet i jobbet:) Kostar en del, och kan vara att kasta pengar i sjön, men får man napp så är det klart värt besväret! Ta med pjäxorna också så kan du passa på att köra lite sommarskidåkning när du ändå är där!

Jag åker ner mellan 1 och 8 dec. beroende när jag hittar billigt flyg! men flyg till Geneve, Zurich eller milano sen buss eller tåg?

Ganska viktigt... finns ett par ställen som inte kräver tyska men de vill helst att man kan ett par fraser i alla fall... Men kan man Franska eller italienska så kan det väga upp.

till piggelinen. jag har ingen facebook, så vi får ta kontakt på annat sätt i så fall. Har redan köpt biljetter ner. du skrev att du var i österrike förra året, var var du?

testa att sök till hotel post, de verkar vilja ha personal, dock måste man åka ner på anställningsintervju!

Hej!! Jag är en 20 årig tjej som är i desperat behov av boende över nyår i Zermatt!!
Från 30dec-2jan... Har ni några tips om ngt bummar kollektiv eller billigt vandrarhem som ev har ngn ledig sängplats över nyår? Hotell känns lite överdrivet dyrt och som ex bummare är det ju roligare att se den delen av Zermatt! Alla tips eller alternativ välkomnas!
Tack på förhand // Sophia

Tillbaka
Topp