Något att leka med?

emiljoo

Medlem
Något att leka med?
Hej!

Lite frågor kring ny bräda.. Söker något mest för att leka med, dvs hoppa, snurra, poppa med i backen men som ändå går att åka hyfsat med, förstår att man inte kan få båda egenskaperna men har inget behov av att ligga på i pisten. Blir även en del park men jag har inget större intresse av att hoppa stort utan som sagt att leka i mindre hopp och rails...

Just nu har jag en Burton dominant 153 cm som är inköpt -09, God popp i brädan men jag tycker den känns på gränsen till hård!

Vad är nästa steg nedåt i flex?
Vilken längd ska jag ha?
Någon bräda ni kan rekommendera?

Väger 62 kilo och 172 cm

Tacksam för svar!

Något att leka med?
En Step child jib stick är ju som gjord för alla dessa ändamål. Jag själv kör på en som är 153 och den flyter bra på alla underlag! Puder, park, pist. Hoppas du hittar vad du söker.

Något att leka med?
Tycker artifact låter intressant, försökt läsa mig till skillnaden mellan de olika modellerna.

Någon som kan förtydliga skillnaden på de olika modellerna och vilken som troligen skulle passa mig bäst?
Aritfact
Artifact Rocker
Artifact 1985

Något att leka med?
jag tycker iofs att Artifact i O.G camber format e ballast, iofs har jag inte provat dom andra två, man camber artifact e svin mjuk och go som fan, och har alltid svin ball grafik. I Live Nude Girls e nog mitt favorit Deck genom tiderna, feeeeet bräda ;)

Något att leka med?
artifact är den med vanlig camber. artifact rocker är årets bräda med rocker och artifact 1985 är förra årets rocker! :)
själv kör jag med artifact 1985, tycker den är mycket skön. mjuk och go' väldigt lekfull, men det går att bränna lite pist då och då, men inte den absolut bästa till de ändamålet! :)

Tillbaka
Topp