några bra ställen i karlstad

• Trådstartare Trådstartare ObbhA
  • Start datum Start datum
O

ObbhA

Guest
tjenna vi är några som ska göra en SKID film!!! .. men vi vill ha bra spots (ställen) som vi kan åka på i karlstad .. till exmpel .. railplatser. drop vad som helst .. men vi vet ju bryngfjords backen så skriv nått bra ställe snälla

är inte så påläst på karlstads stadsdelar, men jag vet att på höger sida när man kommer in i staden från karlskoga-hållet finns det ju en liten kulle med klippor.. där borde ni hitta nåt snajsigt.

dallle, det är ändrat efter att han ställde frågan. ja just det jag glömde. ja som niklash så klokt sa så är majorskans väg ett hett alternativ. annars så är karlstad relativt flackt. 2 railspots som jag är sugen på är dock vid tingvallagymnasiet där handelseleverna går, den trappan och även vid kasernhöjden ett långt jävla handrail. men det krävs nog en röjsåg eller häcksax och timtals med arbete för att få det att funka.

jag har varit ute och kollat lite locations själv eftersom vi i kompisgänget också spelar in lite filmer. Vid universitetet finns väldigt många rails den mest intressant som jag ska försöka mig på i år är den feta trappan framför 11an huset. Nere i kronparken finns även där några fina rails dock är inte det ett så jätte trevligt ställe alla timmar på dagen...karlstads ghetto.. ett jävligt fint rail finns utmed kanalen som skiljer själva city och haga den ligger dock bakom en stor metall grind så det blir klättra av och railning kanske inte uppskattas av invånarna.. Sen har jag lite secret spots runt i skogarna men de delar jag inte med mig av :P
men va fan i karlstad finns tonvis av goarails det är bara att hita stan kanske hålla till i de lite mer backiga stadsdelarna typ rud och kronoparken..

ska ni filma i kronoparken behövs både livvakt och värdetransport om ni sak få behålla grejerna

mm erch.. va några polare som railade där i somras! .. så det e np där.

Kom å åk med oss i kilsbacken, slår den degiga bryngfjorden, vi har en kinkad rail, en flat på ca 5 meter, en flat handrail på 5 meter, en 9 meters 3x kink, kommer att ha en kicker på 10-15 och ett mindre hopp.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp