Nån som ska eller vill till Fernie?

wicked-wickawd

Ny medlem
TJena planerar just nu att åke till Fernie i november och jag undrar ifall några andra skall dit eller om någon kanske vill haka på?

blir intervju den 15e sept om jobb där så då får man se om det blir så ;D
planerar du på att åka ensam? stanna hur länge?

planerade att åka dit med en polare, men han hoppade av i förrgår... men jag planerar just nu åka ensam om ingen hakar på och sen stanna där tills sista snön...

verkar jusst nu som om jag och kodos drar dit tillsammans, så om det är några som ska dit me och vill dela boende, så hör av er!

du har ju jobb, boende och mat som ingår då men.
och speciellt kul som liftvakt låter det väl inte heller.

jag och en polare funderade på att åka runt nyår till fernie. Letar boende för fullt just nu.
Så vi är intresserade av att dela boende.

jo det är klart, det kan va jobbigt att nån frågar om det finns
svenskt kaffe en gång i veckan ;P

hehe jo så kan det ju va ;D
men beror ju på om man vill ha allt klart
när man åker härifrån och om man tänkt jobba mkt
lr om man åker med en bra slant på fickan.

sant sant... säger inte alls att det är en dålig teori, tvärtom! det är nog asnajs att få jobba med svenskar och tjäna bra, men vet inte riktigt om JAG vill det... är ett alternativ dock...

hehe okej ;D
jo det är väl så ja känner att det kan va skönt
att köra med svenskar första säsongen.
men du kan ju säga till om du ändrar dig o söker ;D

aha okej. du söker väl bara på hemsidan på deras
online ansökan? lr får väl printa med det nånstans i den :)

Vid nyår drar jag och en poolare förhoppningsvis till fernie. Har inte hittat något boende än. Delar gärna med andra. Är det någon som har något boendetips...?

Tjena kickar förhoppningsvis till fernie i vinter me nåra polare. Har hört att det snöar där ofta ^^ En liten komentar till tidigare inlägg bara... Langleyanställda får jobba som djur, å bra betalt ere fan inte. Men du går nästan runt ekonomiskt på en säsong å träffar jävligt mkt sköna lirare.. Iallafall så vare så i val disére.

Är det någon som bott på "The Fernie Hotel"? Funderar på det eftersom det är bra pris och så.

känner inte som om ett hotell är så bra för en säsong, vi tittar mer på www.fernierealestate.com men gör så här! alla som ska var i fernie minst 4 månader mail lite personlig info och skidkunskap till mig på richard.buch@live.se, så försöker vi fixa med boende tillsammans!

tja tja! tänker nog sticka till kanada i vinter och bara åka, inte jobba.
fernie är ju ett alternativ. har vart i närheten förut. kicking horse, banff lake louise och fler.
hur har du tänkt bo? har du nåra kontakter där.
har inga polare me pengar för tillfället så kanske sticker själv om man inte hakar på nån annan.
när bär det av för dig?
tjao

e de någon som har boende ledigt så fins STORT intresse av att dela! ska själv jobba i fernie i vinter så de e sjukt viktigt att jag får nå ställe och bo på (=

Tillbaka
Topp