Nån som surfar?

• Trådstartare Trådstartare Joontee1
  • Start datum Start datum
J

Joontee1

Guest
Nån som surfar?
Hej jag undrar om det är nån som surfar. Har tänkt börja och jag ville bara se
om det är många som surfar.Och vad ni tycker om det.

//jonte

Nån som surfar?
Här också.. Är väll nästan det enda som är värt att sufra i sverige.. Eller så kan man wakesurfa! Om man har en båt som producerar tillräckligt med wake då såklart..
[googlevid]http://video.google.com/videoplay?docid=-7104186638692647473&q=wakeskate&hl=en[/googlevid]

Nån som surfar?
Jag surfar så gott jag kan! Och det finns absolut en surfscen i Sverige, vi är nog säkert över 1000 pers som kör!

Och vad det gäller vågor så gäller det bara att tajma prognosen! Då blir det gärna tunga beachbreaks och gnarly points!

Men kolla här www.nordsurf.com eller www.surfsverige.se

Nån som surfar?
emilsund sa:
Här också.. Är väll nästan det enda som är värt att sufra i sverige.. Eller så kan man wakesurfa! Om man har en båt som producerar tillräckligt med wake då såklart..
Vadå enda som är värt att surfa? Glömde visst kitesurfing? Mycket lättare att lära sig än vindsurfing, lättare med utrustning att släpa med sig och mycket farligare, vilket alltid är ett plus..

Och vågsurfing finns det gott om fina spots i Sverige, man måste bara som sagt tajma med prognoserna och veta vart man ska åka så går det fin fint...

Kolla ovan länkar och även www.surfzone.se

Nån som surfar?
Vindsurfing är märkligt stort på västkusten.. vill man vågsurfa är det nästan uppe vid stockholm som gäller, och tyvärr är vågorna bäst när det är vidrigt kallt ute hehe..
jag vågsurfar men har turen att inte bo i sverige längre..

Nån som surfar?
Hej, surfar med men har aldrig testat sverige. Bor nere i Spanien i San Sebastian som jag varmt rekommenderar. Har även bott i Biarritz i Frankrike som är ännu bättre. Ryan Air flyger göteborg-london london-biarritz mycket billigt.

Nån som surfar?
Vad kostar flygen Froslin? 200 spänn enkel? Är det med eller utan kläder? För har man kläder på sig kostar det väl 50 spänn extra?

Bagage 200 spänn. Incheckning innan flyget avgår, 100 spänn extra. Surfutrustning, 500 spänn extra. Vagn till bagaget, 100 kronor. Transfer till och från aeroporton, 400 spänn.

Skämt och sido.. vet att biljetterna är prisvärda men vad kostar de egentligen?!? Många variabler som ska vägas in som sagt...

Nån som surfar?
mattias som sitter bredvid mig e en riktig surf nötare.........

are_rule

wakesurf e kul

Nån som surfar?
jag är sjukt sugen, men sverige är ju inte surfidyllen direkt, men hade tänkt lära mig i frankrike hos kusinerna i sommar ett par veckor minst.. då blire surfa av..

o min syrra vindsurfar..

all makt åt tengil..

Nån som surfar?
Det är en hel del windsurfare på Västkusten, som nån sa. Sjukt många som kör freestyle i Göteborg. Så mycket lättillgängligt vatten och även många sköna dudes att köra med. Blir ni sugna är det bara att komma ner till fiskebäck och prova på, GWC håller både kurser och tävlingar, och det finns prylar att låna om man känner rätt folk. Nära vattnet ligger även Surfcompaniet, grymt cliin surfshop, säljer allt från windsurf till kite och våg.

Förövrigt kan ni kolla mina bilder från göteborgs bästa spot, f-bay.

Nån som surfar?
vindsurfare här med och bodyboard surfare men det var ett tag sen den brädan fick smaka på vattnet.

Nån som surfar?
Jag o bättre hälften gav oss i kast med vågsurfing i somras nere på franska sydkusten, grymt bra vågor emellanåt och härligt varmt i vattnet. Fastnade direkt o ska surfa igen i sommar! Lite småtrixigt var det i början, om man nu inte är född till naturbegåvning, som min karl råkade vara *avis*.
Har också varit på Bali o testat, ännu varmare i vattnet men svårare att hitta sweetspots utan balinesernas hjälp. Går dock att surfa vid Kuta också iofs...

Nån som surfar?
Emser sa:
Jag o bättre hälften gav oss i kast med vågsurfing i somras nere på franska sydkusten, grymt bra vågor emellanåt och härligt varmt i vattnet. Fastnade direkt o ska surfa igen i sommar! Lite småtrixigt var det i början, om man nu inte är född till naturbegåvning, som min karl råkade vara *avis*.
Har också varit på Bali o testat, ännu varmare i vattnet men svårare att hitta sweetspots utan balinesernas hjälp. Går dock att surfa vid Kuta också iofs...
Haha... undra varför din karl var bättre än dig, antagligen brydde han sig mer om swellet än temperaturen på vattnet;) Hört talas om våtdräkt?

Nån som surfar?
jag lånar tråden lite.. har en fråga: duger medelhavskusten i franrkie till surfing eller måste man ut på atlantkusten ? jag är sugen på o dra iväg ett tag i sommar och lära mig o de hade varit sjukt najs om de funkar bra på rivieran för mina kusi ner bor där så då kan ja ju slagga hos dem :D

annars, har ni tips på bra ställen, gärna hysade priser oxå..

Nån som surfar?
man kitear den varma delen av året, och surfar den kalla eftersom det brukar blåsa på bra då. e inte så jävla glamouröst o surfa i sverige kanske, men det funkar hur bra som helst

Nån som surfar?
atlanten är hetast helt klart..
Dra ner till hossegor/biarritz. gå all-in på att hyra en rubust minimal och paddla ut.
en 3/2 våtdräkt kan vara skönt att ha med. Om du har bil så går det bra att åka upp längst kusten till lacanau och hänga ut. Lite kallare i vattnet men jättefin stad och finns väldigt lättsurfade beachbreaks.
Ett annat kungligt ställe i Europa är Portugal.ericeira och penich är kanon.
Det blir penich början av sommarn och lacanau i slutet för min del.

Sverige på vintern är förjävla kallt. prova inte det.

Nån som surfar?
okej tack så mkt, jag har läst lite om surfakademin i biarritz? är de något att ha? eller ska jag hyra en bräda o våtdräckt och lära mig den hårda vägen ? finns det någon typ 2dagarskurs eller något som man kan gå där bara så att man får lära sig hur man ska ställa sig upp etc, för träna kan ja göra på egen hand.. =)

Hampus

Nån som surfar?
alwaysCrash sa:
okej tack så mkt, jag har läst lite om surfakademin i biarritz? är de något att ha? eller ska jag hyra en bräda o våtdräckt och lära mig den hårda vägen ? finns det någon typ 2dagarskurs eller något som man kan gå där bara så att man får lära sig hur man ska ställa sig upp etc, för träna kan ja göra på egen hand.. =)

Hampus
Surfakademin har nog koll. Sen har du koala surfcamp i hossegor. kör en kurs med någon av dom, Jätteskönt med folk som har erfarenhet och som kan lära dig små grejjor som gör inlärningskurvan 10 gånger snabbare. Sedan kommer dom köra er till spots som passar bäst för dagen. Visst är det ballt och bara dra själv med ett tält och vara en riktig soulsurfer men det blir mycket roligare att bo på ett camp. träffa sköna människor och snacka surf med dom på samma nivå. Det är bara köra!!!

Nån som surfar?
Jag vindsurfar en hel del pa haga pa somrarna, men just nu ar det vag surf i australien. Fast maste nog saga att vindsurf ar mycket grymmare ! tack och hej ..

Nån som surfar?
Jag vågsufar har för övrigt en 6,3`:a till salu om någon vill köpa..

tips; dra till till bali en längre tid, tidiga mornar och eftermiddagar...

peace!

Nån som surfar?
jag sticker till bali på lördag (17/3) och ska vara där i två månader, så snart hoppas jag tillhöra den skaran människor som kan kalla sig surfare.

Nån som surfar?
snaken sa:
alwaysCrash sa:

Hampus
Surfakademin har nog koll. Sen har du koala surfcamp i hossegor. kör en kurs med någon av dom, Jätteskönt med folk som har erfarenhet och som kan lära dig små grejjor som gör inlärningskurvan 10 gånger snabbare. Sedan kommer dom köra er till spots som passar bäst för dagen. Visst är det ballt och bara dra själv med ett tält och vara en riktig soulsurfer men det blir mycket roligare att bo på ett camp. träffa sköna människor och snacka surf med dom på samma nivå. Det är bara köra!!!
tack snaken..

någon som vet om de är någon åldersgräns eller äre okej att dra ner 3 killar som är 16 år?

Hampus

Nån som surfar?
hampus det lär inte vara några som helst problem. Droppa dom ett mejl helt enkelt och kolla när du kör campet och vad det kostar mm.

Tillbaka
Topp