Nån som vill hänga på till Verbier säsong 08/09

najni

Ny medlem
Hej!
Jag har tänkt mig till verbier säsongen 08/09. Var där nere 3 veckor i våras, tyvärr med ytterst lite snö, men gillade stället så har tänkt ge Verbier en chans för säsongande.

Jag har börjat leta boende, har förhopningsvis en kompis som ska hänga på, men behövs lite mer folk än oss två för att fylla upp en lägenhet. Boendet är inte de billigaste om man säger så så vill helst knô in så många som möjligt.

Lite kort om mig. Jag är 21 år och ska äntligen göra min första säsong. Jag åker skidor. Har semesteråkt sen jag var 5 år. Har ännu inte åkt offpist (skäms allt lite), men hoppas på att lära mig bemästra de. Jag kommer nog behöva jobba där nere, men så lite som möjligt. Tycker att säsongandet ska vara en sketkul tid men kanske inte festande varje dag. Jag är en rolig och positiv tjej.

Hör gärna av dig om du tror att vi skulle kunna stå ut med varandra i ett par månader.

/nina

Hej!
Gjorde en säsong i Ischgl och Bad Gastein i våras och blev fast i säsongarträsket, hade det helt underbart och vill åka iväg i vinter igen men kanske till ett annat ställe. Har funderat lite på Verbier men vet inte så mycket om det än men har en kompis som var där för ett år sen som tyckte att det var jättebra. När har du tänkt att dra ner?

/Sara

Jag är sugen på att också hänga på har bestämt mig för att säsonga men vet inte riktigt vart. Hur hittar man jobb och så?/ joline

Schweiz skulle jag gärna åka till en säsong, inte varit där ännu. Men får se..

Hursomhelst, jobb finns alltid på plats, klart lättast o fixa när man kommer fram.

Själv åker jag till Engelberg i Schweiz till vintern, men förhoppningsvis sticker jag om bara några veckor!

Jim: Jag ska resa bort över jul-nyår med familjen och har då tänkt hyra ut min plats.

Så du åker ner redan hellbergaren! sweet

tjena,

Jag sitter i samma sits som du gör najni, är på g ner, letar boende samt folk att bo med. ringde ner senast idag och fick lite info samt ett löfte om att en kompis skulle hålla utkik efter boende. Hörde att det går att hyra enrummare för två för 2000 franc per månad, vilket är ungefär 12 000 svenska. nästan det billigaste man kan hitta. annars sa han att det gick med lite jävlar anamma att hitta lägenheter med tre sovrum för ca 20-30 000 franc per säsong. då pratade vi om 6 bäddar men ju fler ju billigare blir det ju. hör av dig till mig, i nuläget är vi 4 st killar, varav två har jag hittat här på freeride.

Hälsningar

najni sa:
Jim: Jag ska resa bort över jul-nyår med familjen och har då tänkt hyra ut min plats.

Så du åker ner redan hellbergaren! sweet
japp jag hoppas iaf det, ska på jobbintervju imorn. Vågar inte hoppas på något än men att lära känna orten och miljön innan snön faller är aldrig fel. Speciellt inte på alla cykelleder som verkar finnas i engelberg:)

Ingen mer som ska dit?

Ver nere i Verbier förra året och planerar att åka ner även i år.
Åker ned med två, eller eventuellt tre polare som samtliga var nere förra året. Vi bodde då på alba och hade tänkt göra det i år igen men ryktet säger att stället i år endast kommer att vara tillgängligt för folk som jobbar för kings eller hyr in sig kortare perioder. Därför letar vi även annat boende.
Så är det någon som lyckas snubbla över något boende så får ni gärna höra av er.

/Gurra

Frealsare:

Skickade iväg en offertförfrågan för en av lägenheterna hos Alba, 5 månader, fick svaret att det skulle kosta oss 22,000 franc för hela perioden (2-4 pers lgh).

Fick även erbjudande att hyra ett "penthouse" för 35,000 franc. Det här är vad de sade:

"I also have another option to offer, but maybe not as interesting as the first one: we have a very big apartment which I was not suppose to rent for seasoners, but apparently the directors decided to open the possibility. They will confirm to me sometimes next week if we do, or not, open that apartment for seasoners.
The apartment has been totally renovated, and is located on the 5th floor (top floor).
Here is detailed description:

4 rooms (100m2): on the 5th floor – DUPLEX
on top floor : 1 big bedroom with 2 single beds + Bathroom/WC (with bath). (possibility to add another single bed)

on lower floor : 1 big bedroom with 2 single beds + 1 smaller bedroom with 1 double bed (or 2 single beds, on demand) + Bathroom/WC (with bath) + living/dining room with kitchen (fridge, microwave, vitroceramic cooker, oven) with sofa-bed double. South facing balcony. Suitable for 6 people, maximum 7 people.

è Price: 35'000 CHF (difference with other big apartments: much bigger, has 1 more bedroom therefore suitable for 6-7 people, duplex on top floor of residence Alba. This apartment has been totally renovated this summer: new wooden floor, repainted, new cooker...).

If you are interested in renting this big apartment, please tell me, but you have to know that I want the top floor of the residence to be really quite and people living there being respectful of other inhabitants of the residence. So if you are planning on having lot of parties and if you don't want to have me always on your back, it is better to not think about renting it..."

Så, det verkar som att de hyr ut till säsongare under en lång period.

Senast ändrad:
Alba är sunkigt och kostar fläsk, men bor mycket bummare där så är en liten avvägning.. Vi betalade 13000 F för säsongen förra året, då bodde vi högt upp i stan, perfekt för skidåkning men en 15 min promenad när man skall supa.
Kolla med Agency Valena om ni vill bo lite billigare.

Jag kommer att finnas I verbier för min andra Vintersäsong hela vintern lång, har hittat blandat boende, bland annat en helt fantasktisk 4:a med plats för 6 för ca 900chf/månad/person. Lockande men svårt när man än så länge bara har en rumskompis...

hej, jag och en kompis tänkte åka ner tll verbier och säsonga. vi letar också bende! någon som har någonting på G? hör av er! min msn är: friedsam@hotmail.com.

Snackade med killen på alba här om dagen... han gillar inte svenska efter förra säsongae... sörskilt inte när det kommer till tjejer.. hrm. fick snabbt låtsas vara norska och springa. men nämner man inte den svenska biten blir det nog kalas!

Jag och en polare är intresseare. Vi är båda 19 o jag åker snowboard och min kompis åker skidor. Vi är på jakt efter frankrike i största allmänhet

thompson sa:
Jag och en polare är intresseare. Vi är båda 19 o jag åker snowboard och min kompis åker skidor. Vi är på jakt efter frankrike i största allmänhet
Fast Verbier ligger i Schweiz. Du är inne på tråden "Nån som vill hänga på till Verbier säsong 08/09".

bror min är på väg att hyra en chalet i verbier under en månad tillsammans med några kompisar, så jag ska försöka vara där två veckor i alla fall. alltid kul att träffas och åka med nytt folk, om nån är där... :) det rör sig väl främst om mars, tror jag.

om det är någon som söker folk till sitt boende så är jag och min vänn inte svåra. hör ave om ni behöver två tjjer till ert boende. msn: friedsam@hotmail.com

Om nån har plats i Verbier januari till och med april så kan ni höra av er till mig. Hade egentlihen tänkt mig Val d´isere men Verbier är ett fullgott alternativ. Jag är 23 år gammal och tänkte ta studieuppehåll under vårterminen och åka skidor. Kan tänka mig vad som helst men bor helst inte alltför trångt. Nås lättast på claes.p@hotmail.com

MVH

Claes

Vi är tre tjejer som ska ner till verbier i vinter, säsongen ut, som skidinstruktörer och är också på jakt efter boende. Vi undrar om det är någon som har nåt tips om var vi kan finna boende eller om det kanske är nån som har över plats och vill dela boende med oss?

Hej!

För att leta boende, gå in på www.verbier.ch och skicka mail till alla agency, finns adresser under boende fliken, där går också att sök apå lägenhetet enkelt och sen hör av er till dom. Gäller att ligga på.

Lycka till så ses vi där nere i vinter!

/nina

Finns i Verbier från nov till maj, 3e säsongen! Inget boende fixat än, så hör gärna av dig! Bättre guide till verbier kan du inte hitta... :)

Fred Jones

Jag styr även jag mot verbier, sitter i precis samma sits som trådskaparen...

Dock är jag 19 och de jag planerade att säsonga med har flyttat iväg osv. Skulle vara kanon ifall någon vill dela lägenhet=)

// Adam

Tillbaka
Topp