När åka till Mt Baker?
Har en polare som skall börja jobba i seattle, tänkte därför planera in ett besök med lite skidåkning i tex mt baker någon gång efter nyår. När är chanserna bäst att få bra snö? Slutet på januari, februari? Det kan ju regna och vara en del skitväder där har jag hört även om det faller sjuka snömängder under en säsong. Andra bra ställen inom ett par timmars bilresa från seattle?