När blir man säsongarräv?

edgeman

Ny medlem
När kan man med gott samvete börja kalla sig säsongarräv?
Och finns det olika gradbeteckningar över säsongarlivet?
Första året bör man väl vara Rookie?
Men vad kommer därefter?
Jag föreslår att vi här och nu fastställer ett reglemente för denna viktiga fråga!

Säsongarräv: När ingen du känner anser att du är kapabel att leva ett normalt liv vilket i svenska màtt betyder "svenssonliv" inom en rimlig framtid.

Senast ändrad:
Låter som mig typ. Mormor tjatar om barn-barn och så där.... Hmmmm

//H

jag trodde det var när man har fylt 32+ och har en tjej i en annan stad som kommer och hälsar på var tredje helg? och att man har haft mer än 2000 skidagar typ, el?

Hasse sa:
Låter som mig typ. Mormor tjatar om barn-barn och så där.... Hmmmm

//H
Ser ju rätt mörkt ut på den fronten nu när flickvännen din lämnat dig å allt ;)
Men å andra sidan är det väl kanske det som gör dig till en säsongarräv, för vem hinner tissla och tassla med sådant när man åker skidor.

Är det lättare att kvalificiera sig som säsongarräv om man gör sin sak nere i alperna, än om man "bor i åre" halva året?

Vad är skillnaderna på en skibum och en räv?
Blir man lättare skibum, än säsongarräv?

Räv = rutinerad skibum

Skibum är man även första säsongen.

En räv har hunnit distansiera sig pà flera sätt till före detta sociala kontakter (även kallade icke skidàkare). Markanta skillnader blir det när före detta kontakter skaffar barn. Detta märks inte alls efter en säsong......men efter 5 är det uppenbart. Dà är man ljusàr ifràn varandra.

när man blir som mig & beckson.....

annars var d en fett onödig fråga, alla som känner sig som en in i hjärtat är det..

Blackriverpaint sa:
Räv = rutinerad skibum

Skibum är man även första säsongen.

En räv har hunnit distansiera sig pà flera sätt till före detta sociala kontakter (även kallade icke skidàkare). Markanta skillnader blir det när före detta kontakter skaffar barn. Detta märks inte alls efter en säsong......men efter 5 är det uppenbart. Dà är man ljusàr ifràn varandra.
Jag är med på resonemanget här. Men vad är man där emellan? Mellan första och 11:e säsongen?

hillson sa:
när man blir som mig & beckson.....

annars var d en fett onödig fråga, alla som känner sig som en in i hjärtat är det..
Det är ju valfritt att svara på min "fett onödiga fråga".

edgeman sa:
Jibberisch sa:
Känner man behov av att fråga, kanske man inte är en säsongar-räv?
Nej kanske inte men i det standardiserade Sverige borde ju någon ta fram en mall för det här.
Eller så försöker vi en enda gång att inte placera in folk i stela fack och låta normen växa fram. Växa fram till någonting lika naturligt som en trekant?

Jibberisch sa:
edgeman sa:
Jibberisch sa:
Känner man behov av att fråga, kanske man inte är en säsongar-räv?
Nej kanske inte men i det standardiserade Sverige borde ju någon ta fram en mall för det här.
Eller så försöker vi en enda gång att inte placera in folk i stela fack och låta normen växa fram. Växa fram till någonting lika naturligt som en trekant?
Nej för tusan! Det kan vi ju inte gör! Hur skulle det se ut?!

Men hasse du måste ju sprida dina frön! sen kan du med gott hjärta säga till din mormor att hon förhoppningsvis har många avfödingar runt om i världen.

Tillbaka
Topp