När börjar säsongen på riktigt i Kanada?

Mbyrod

Medlem
Hade från början tänkt spendera våren i Kanada, men av olika anledningar blir det inte så. Frågan är när börjar säsongen på riktigt och är det någon mening att vara där från november till mitten av januari och åka hem sen, eller är det bättre att spara på det hela?

Det finns alltid en mening att vara på snö... det finns aldrig någon mening med att vara i göteborg från oktober->april

Förhoppningsvis är den i full gång i slutet av jauari, för då ska jag dit ;-D, Banff, Kicking, Revelstoke,Fernie. Hehe

Förra året när vi gjorde premiär åket i whistler 22:a november så var det midjedjupt pow ööööverallt i backarna. Folk kom knappt ner till liftarna igen pga för flacka "pister" sista biten. Va en episk första dag må jag säga. Snackade med 2 locals som sa att det va den bästa öppningsveckan på åratal!
Mao, inte klockrent att vara där i november. Men det lär va bra mkt roligare än att vara hemma i slaskens sverige.

Jag skulle säga att det är för sent att börja en säsong i feb! Våren kommer i slutet på mars, åk dit lagom till att de öppnar för systemet...

Men om man åker dit i början av mars måste man väl ändå hinna några veckor fin åkning? Funderar på att dra dit i början av mars och stanna ett tag in på sommaren.

Tillbaka
Topp