Når inte grabsen

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Når inte grabsen
Hej allid när jag försöker ta nose grab eller double nose så når jag inte, vet att det här har med vighet att göra, och undrar om hur jag ska bli vigare !?

Når inte grabsen
Stretcha (stavade jag korrekt?) funkar för mig, varje morgon och varje kväll.

Senast ändrad:
Når inte grabsen
Stepup sa:
KruxeliduX sa:
typ stertcha STAVNING!"!!!
jo det har man ju fått genomlida på en del gympa lektioner, men undar om det finns ngt snabbare sätt
för mig tog det en veckas stretchning sedan var jag på tok vigare! tänk på att du måste stretcha rätt muskler på rätt sett och i minst, jag tror det är, 16 sekunder för att det ska räknas som stretchninh

Når inte grabsen
vf sa:
Stepup sa:
KruxeliduX sa:
typ stertcha STAVNING!"!!!
jo det har man ju fått genomlida på en del gympa lektioner, men undar om det finns ngt snabbare sätt
för mig tog det en veckas stretchning sedan var jag på tok vigare! tänk på att du måste stretcha rätt muskler på rätt sett och i minst, jag tror det är, 16 sekunder för att det ska räknas som stretchninh
okej men hur stretchar man rätt muskler då??

Når inte grabsen
asså jag bad min syster om hjälp för hon är någon slags gymnast och är guru på detta, dock svårt och jobbigt att förklara i skrift... prova googla

Når inte grabsen
Ställ dig i axelbred och böj armarna och rygg ner mot din fötter, ha alltid raka ben. Gör den strechövningen varje dag så får du resultat.
Eller så sätter du dig ner på röven med båda benen helt rakt utsträckta (något i stil med ett V , v;et ska alltså symbolisera dina ben sett ovanifrån) och försök sedan ta tag i dina fötter med armarna, om du redan kan det försök då greppa runt fotsulan och så vidare.

Senast ändrad:
Når inte grabsen
men de har ju inte endast med hur stel man är, lr vig för den delen. det har ju med teknik också. När ja hoppar rakt och snurrar till 5 kan jag graba relativt bra sen på 7a blir de skit svårt. har väll gått någon gång men de blir inge bra,, tips där då? hur ska man tänka för att få till den? Ta graben direkt lr i mitten när man fått upp snurren osv?

Når inte grabsen
kan aven ha mycket med hur du snurrar att gora, vissa har lattare att plocka grabsen om man corkar i borjan.

finns inga snabba genvagar till feta grabs, trana trana trana!

(sorry, men sitter i usa och har inte tillgang till svenskt tangentbord)

Når inte grabsen
JoakimN sa:
kan aven ha mycket med hur du snurrar att gora, vissa har lattare att plocka grabsen om man corkar i borjan.

finns inga snabba genvagar till feta grabs, trana trana trana!

(sorry, men sitter i usa och har inte tillgang till svenskt tangentbord)
håller med men jag som ändå är jävligt ovig brukar inte ha så stora problem med att nå grabsen förutom typ mina trucks konstigt nog?

Peace.

Når inte grabsen
det finns väl inget snabbare sätt att bli vigare på än att stretcha varje morgon och varje kväll i några veckor, det går ju inte bara inte på en dag!!!!

Når inte grabsen
efter du har anstängt dig så stretchar du. 45 sek nått på varje muskel.. men för att bli vigare så ska du stretcha när du är kall. strectha ut sen när du hållt där ett bra tag. så spänner du muskeln sen när du slappnar av och andas ut försöker du komma lite längre..

de är de iaf mena innebandy/ fotbollstränare babblar om

Når inte grabsen
Brannland sa:
efter du har anstängt dig så stretchar du. 45 sek nått på varje muskel.. men för att bli vigare så ska du stretcha när du är kall. strectha ut sen när du hållt där ett bra tag. så spänner du muskeln sen när du slappnar av och andas ut försöker du komma lite längre..

Nja du ska ju inte stretcha 45 sek innan träning för då är ju risken att du överanstränger muskeln eller åker på en liten sträckning. Vad jag hört så ska man "tänja" innan träning och stretcha efter.

Skillnaden är att i en tänjning eftersträvar du konstant rörelse för att få i gång musklerna medan du stretchar för att bli vigare/ undvika stelhet.

Når inte grabsen
Vill bara tillägga att jag själv är ganska vig men har svårt med allt framför Ghettograb. Är det lättare att ta Nose eller Truck om man väntar tills man kommer upp en bit?

Når inte grabsen
Stretcha när man är kall pytsan, om stretching ska ha någon effekt så ska den ske med varma muskler under och efter aktivitet. Om man vill öka rörligheten innan man t.ex. ska åka skidor så kan tänja ut musklerna lite innnan vara bra men det ökar inte din rörlighet på sikt utan bara en tag framöver. Men vill du bli vig på riktigt ska du alltså stretcha mycket så länge musklerna är varma. !

Når inte grabsen
CrashX sa:
Ställ dig i axelbred och böj armarna och rygg ner mot din fötter, ha alltid raka ben. Gör den strechövningen varje dag så får du resultat.
Eller så sätter du dig ner på röven med båda benen helt rakt utsträckta (något i stil med ett V , v;et ska alltså symbolisera dina ben sett ovanifrån) och försök sedan ta tag i dina fötter med armarna, om du redan kan det försök då greppa runt fotsulan och så vidare.
Funkar det verkligen i längden? Jag har alltid velat ta i mina fötter med raka ben, här ska stretchas "(OBS STAVNING AAAAAAAAH!!!!!!1111)"! ;)

Når inte grabsen
fan behöver ingen jävla strech ta tag i skidorna i en sittlift längstfram sen drar du ut a ba helvete mot dig själv ett tag, sen kan du skiten de vill jag lova.. annars får du nog stretcha

Når inte grabsen
Setermannen sa:
Brannland sa:

Nja du ska ju inte stretcha 45 sek innan träning för då är ju risken att du överanstränger muskeln eller åker på en liten sträckning. Vad jag hört så ska man "tänja" innan träning och stretcha efter.

Skillnaden är att i en tänjning eftersträvar du konstant rörelse för att få i gång musklerna medan du stretchar för att bli vigare/ undvika stelhet.
Ord ^

Når inte grabsen
Det är bara att stretcha, knävecken och baksida lår är bra att strtcha om man ska bli vig för att ta t.ex. nose m.m. , min sjukgymnast säger att man får inget ut av att bara stretcha i 20 sekunder, han sa att man ska stretcha minst 40 sek.

Det är inte alltid det är skönt att stretcha, det kan göra ont, men det ger resultat! :)

Försök med "raka ben grabar" i volter m.m. vett ja !? ....... peace / tailmannen

Når inte grabsen
Stretcha:
Nacken (För att det minskar skaderisken)
Benen (För att det blir lättare att nå)
Bröst, Biceps (För att nå runt)
Finns ju en massa andra som är bra och stretcha också men..

Plågsammaste muskeln att stretcha är baksidan lår och den är även viktig för det du vill uppnå. Jag brukar sätta mig ner med benen framåt. Töjer försiktigt fram och tillbaks några sekunder och sen tar jag bara i och sträcker fram och greppa tårna. Sedan biter jag bara ihop och blundar i 20 sekunder.

Når inte grabsen
Urfadern sa:
fan behöver ingen jävla strech ta tag i skidorna i en sittlift längstfram sen drar du ut a ba helvete mot dig själv ett tag, sen kan du skiten de vill jag lova.. annars får du nog stretcha
Hur gör man i knappliftar som vi har i min "riktiga" hemmabacke? ^^
Jag har åkt sittlift i riksgränsen jag lovar!

Når inte grabsen
SverigeTomten sa:
Min systster har inga problem med nosegrabs eller så, hon kan ju gå i spagat! Läskig min syrra är... men cool är hon.
sopa! vem fan bryr sig om din syrra gör det ?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp