när kommer snön?

wuchi

Medlem
när kommer snön?
är det någon som vet ungefär när kung bore ämnar att besöka åre?

självklart kan ni inte ge mig ett exakt datum men jag vill stå där första dan det går att åka. när har snön kommit tidigare vintrar?

när kommer snön?
snön här i mora kom 14 october förra året.. då va jag å några polare upp på vårat fina berg här å gled lite.. visserligen fick vi gå upp.. men skojj va de!

när kommer snön?
-När kommer snön?
-Om fem minuter - ett halvår
-Kan du inte säga det mer exakt?
-19 oktober klockan 14.36.
-Kommer snön då?
-Nej, men jag kan inte säga det mer exakt.

HitMe

när kommer snön?
förra året va det grymt segt me snö i åre...men slute av december/ början av januari..om du inte traggla me 5000 pers i en å samma isiga uppkörda backe. du kan iofs traska upp på någe fjäll i december å kankse hitta någe

när kommer snön?
Här är förra årets första snöfall i Åre, tycker ni att det är svårt att läsa så klipp ur texten och kopiera in i excel.

Datum Temp morgon Temp kväll Himmel (i åttondelar) Nederbörd Vindstyrka Vindriktning Kommentar
2005-10-24 -0,3 0,5 7 s-1 svag V Lätt snöfall under hela dagen, under kvällen tilltagande.
2005-10-25 -3,5 -1,4 8 nil svag-tilltagande till frisk NO Rimfrost, snödrev under eftermiddagen och kvällen, Senare också snöfall
2005-10-26 -5,0 -0,1 8 s1 måttlig tilltagande under kvällen O Snöfall under hela dagen, 10-15 cm under senaste 24 h.
2005-10-27 -0,4 0,9 7 nil svag O Underkylt regn under förmiddagen
2005-10-28 0,4 10,0 4 nil svag SO Uppklarnande under förmiddagen och stigande temp
2005-10-29 9,0 10,0 5 nil svag SV
2005-10-30 2,0 11,4 5 nil Lugnt nil Kallt under natten, frost.
2005-10-31 14,0 9,0 5 nil svag V Varmt

Den här snön smälte bort och sen dröjde det in i november innan snön kom tillbaka. Jag har tittat runt lite på väderkartor för den kommande veckan och ingen snö i sikte så här långt i alla fall.

när kommer snön?
det blir defenetivt kallt kommande vecka, jag tror på snö i stockholm under torsdag nästa vecka...

..vad vi nu har för nytta av det?

när kommer snön?
patrick, seriöst ska det komma snö torsdag nästa vecka?

längtar skitmycket, har snowboarden stående i hallen för att jag ska kunna åka direkt=D

när kommer snön?
Storlien sa:
dom har väll 10 dygnare på rapport 19:30 i dag
Stämmer

Såg att det under onsdagen skulle komma in ett snöväder från typ sälen upp till max storlien. Därefefter skulle det vara minusgrader även på dagarna!¨

ÄNTLIGEN!!

när kommer snön?
iafall nu någon undrade så kan jag rapportera att det snöade i tandådalen i veckan, dock så han snön smälta innan de nuddade marken.. men de var iallafall snö :D:D

när kommer snön?
Tandådalen öppnar v.44 om vädret tillåter :) Å jag har slagit vad me polers om att snön kommer 23 okt i Mora ;) Så då borde den komma ;D

när kommer snön?
ska kanske snöa i gävle om nåra dar :D men nu snackar vi om åre, snön kanske kommer snart där oxå, :D

när kommer snön?
Första veckan i december öppnar Skistar backarna i Åre, snön vet jag inte när den kommer men den brukar komma i slutet av november och då börjar snökanonerna köras.
Igår snöade de i Åre och de är planerat 1-2 dm snö på torsdag och fredag ska de vara snöstorm, men tyvärr snön kommer ju att försvinna men men.. de är nära vinter =)

när kommer snön?
L_ee sa:
Första veckan i december öppnar Skistar backarna i Åre, snön vet jag inte när den kommer men den brukar komma i slutet av november och då börjar snökanonerna köras.
Igår snöade de i Åre och de är planerat 1-2 dm snö på torsdag och fredag ska de vara snöstorm, men tyvärr snön kommer ju att försvinna men men.. de är nära vinter =)
jag fattar inte hur jag kunde missa snöfallet i åre. jag bor ju trots allt här nu. aja får ut och dansa snödans imorrn och hoppas de 2dm kommer som utlovat

Tillbaka
Topp