chrillelille
Aktiv medlem
När öppnar Åre?
Någon som har koll på när de öppnar liftarna i Åre? Hittar ingen officiell information, väntar på svar från dem men tänker att någon kanske vet samt att fler vill veta.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Måste vara coronan. Jag har varit i Åre flera ggr i november-december då de inte haft några problem att öppna trots mindre snö i backarna än vad som syns på deras webcams sedan någon vecka tebax.”Så fort vi kan erbjuda en bra alpin produkt” är svaren alla får.. Frågan är om det är pga dålig start på säsongen med tanke på det varma vädret eller om man inväntar något klartecken från FHM eller liknande gällande jul/nyår så att man inte öppnar tidigare i ”onödan” och alla nyblivna epidemiologer på facebook blir rasande...
Mig veterligen så har kanonerna inte gått lika frekvent som vanligt, dessutom har det inte varit speciellt kallt med antingen varmgrader kväll eller morgon. Senast idag så regnade det.Fick detta svar precis angående om de skulle öppna till helgen ”jag har väldigt svårt att tro det, det är för lite snö.”.
tror snarare att det är covid eller för få bokningar som följd av covid, som sagt ovan så tycka snömängd vara okej för åtminstone någon backe då det varit frysgrader i några veckor.
Ok, tack. Som jag sett när jag följt vädret har det varit frysgrader på nätterna och någon grad över nollan högst på dagarna, antagligen kallare i backen.Mig veterligen så har kanonerna inte gått lika frekvent som vanligt, dessutom har det inte varit speciellt kallt med antingen varmgrader kväll eller morgon. Senast idag så regnade det.
Nu bor jag några mil öster om Åre och det kan skilja en del men frysgrader ”i några veckor” är helt enkelt inte rätt. Vi har haft några dagar i anslutning till varandra och varmt där imellan.
Förmodligen blir det den 18e som du säger. De har alltid öppnat en fredag de senaste 10 åren och eftersom att julveckan börjar den 19e så måste de öppna. Många har bokat osv. Vrf de inte öppnat än är pga av den rådande snö situationen. Har inte varit så här varmt på väldigt många år. De brukar öppna första liften i November.Dom siktar på att öppna den 18e men de e inte alls säkert
![]()
Nu är det klart: Då öppnar skidanläggningarna i Jämtland
Skistardestinationerna Trysil och Hemsedal kör igång sina anläggningar redan på fredag. Bolagets anläggningar i Vemdalen och Åre avvaktar dock ett par dagar till.www.op.se