Av någon outgrundlig anledning ska jag tydligen vara i Tandådalen av alla jävla ställen över nyår (Vad som helst för att slippa vara hemmavid). Eftersom jag knappt har ork att baka ett par muffins föll jag pladask när en förfrågan flög min väg. Allting var tydligen packat och klart, tajmat värre än jävla Jönssonligan. 18 pers verkar det bli som skall åka till Tandådalen och fira in 2008. För 2008 kommer bli ett sjuhelvetes jävla år! Om inte annat så har vi ju 2009 och möjligen 2010. Om inte den där kometen kommer.
Så pågrund av håglöshet skall det tydligen skjutas raketer och drickas finkel i de svenska fjällen i år. Jag är jävligt skeptisk som vanligt. Funtade på att skita i å ta med skidorna och bara satsa på sprit och krut. Möjligen tänkte jag ta med mej min fin-fina snöracer. Har börjat raila med den, men kanterna håller nog en säsong till. Men nu såg jag ju den här tråden, använde mej av det här internet och surfade in på skistars superba hemsida (Ja ironin flödar, efter att snart ha utbildat mej inom ämnet i 4 år måste jag säga att sidan är ett skämt, rent användar/handlingsbarhets mässigt, men å andra sidan kan det diskuteras vad i helvete jag lärt mej egentligen)
Nu börjar jag helt klart omvärdera läget. Jag menar Tandådalen!
----------------------------------------------------------------------------------------------
Offpist 1 st
Rullband (ej räknade i tot) 3 st
"Tandådalens skidsystem erbjuder Sälens mest alpina skidåkning. Här är pulsen lite högre och backarna lite tuffare"
"Föredrar du ett lugnare tempo finns Tandådalen Östra med härliga carvingbackar."
"Högsta fallhöjd är 225 meter och längsta nedfart 1,8 kilometer. " (Hur står är Stötens fallhöjd? Bör jag åka dit istället? Kan man vikta det emot att rätt många av säsongarna i Stöten inte har någon humor!

)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Sen undrar jag;
"Vid sidan av Tandådalen Super Park, som är den största parken, finns också Tandådalen Junior Park som riktar sig till de lite yngre "parkråttorna"."
Hur skrämmande är super parken? Och hur gamla är de yngre "parkråttorna"? Får man vara med även fast man är halvfull och inte har Armadas senaste? Mina pjäxor är ganska gamla också, hur ser ni på det? Jag åker fortfarande med stavar är det ok?
Jag ville åka till Thailand eller tillbaka till Las Vegas, men eftersom jag är den postiva människa jag är, så tänker jag göra det bästa av situationen.
Jag och en håglös kollega har avsatt 4950 SEK till fyrverkerier.
Den håglösa kollegan kom över ett billigt parti finkelsprit. 84 flaskor Coumaroff vilket torde räcka över nyår. Jag bytte bort min hjälm (hur extremt kan det bli i Tandådalen?) mot två rekordeliga spadar. Med dessa kommer vi bygga en stor snöhydda. Snöhyddan kommer fyllas med sprit och raketer för fira in det nya året med buller och en jävla massa bång.
Några fler som har turen att spendera nyår i Tandådalen? Håll undan! Är ni inte med oss är ni emot oss. Jag kan tycka det vore roligt om alla gav 100% på afterskiin den här gången. Passa på att åka, Tandådalen kommer vara stäng för renovering vecka 1-3.
Väl mött.
Edit;
"Kvällsåkning gäller ej julafton, nyårsafton och påskafton. " Vad är det för påhitt?