När ska jag åka till alperna?

klazze

Ny medlem
Tja
Jag hade tänkt åka till Val thorens i vinter.
Först tänkte vi åka v.8 men det var uppbokat.
När är det bäst att åka med tanke på snötillgång
och uteliv? före eller efter vecka åtta?

Åk i januari. Billigast och bra med snö plus att det är lite folk i backarna. Utelivet är tillräckligt hela säsongen skulle jag tro.

Mars tycker jag är bästa månaden. Mycket snö, lite varmare, ljusare längre, skönt att kunna sitta ute till typ sju och mysa!

Vecka sju så är det mest röj, för då är jag där.. Men enligt statistik så är det mest snö i början av mars

Hehe hoppas inte för mkt på raggningspotential bara =) gayplace no 1. tror jag iaf, det måste vatt det när vi va där. shit va gays där va...

Om du vill dricka sprit är säkert vecka 7-9 bra då det är sportlov. Vi övriga undviker de veckorna.. :)

Hej! Vi är fyra tjejer som ska åka vecka 14, alltså första veckan i april till Val Thorens. Det är billigare och ännu inte helt uppbokat, men ändå är säsongen inte slut ännu. Ett plus är ju att det är soligare, och Val Thorens ligger ändå så pass högt upp att snön ligger kvar (hoppas jag). Det lär ju vara party, massa säsongare är kvar då, och man kan åka skidor i Val T ända till mitten av maj! Om du åker i början av året är risken större att du kommer frysa o att det kommer vara dåligt väder. So long // Sofia

Åk absolut inte över nyår. Då är det visst GAY-VECKA där, sjukt läskigt :)
Jag och mina polare råkade hamna där förra året. Utelivet var då inte riktigt som vi väntat oss.

Gay-vecka måste ju vara ultimat. Grymt bra fest och inte speciellt mycket konkurrens om lössnön (kan ju vara fördomar ... vad vet jag, regnbågsfolk kanske är världens extremåkare?)

;)

Precis bouic! Under gayveckan så dumpar det mycket och det är mindre konkurrens om lössnön!
Folk med bögfobi kommre ju att dra därifrån då ju och prickar man bara in ett fetdump då så är man i himlen!

bouic, noljas: grymt bra fest vet jag inte om jag kan hålla med om, eftersom vi aldrig såg till några tjejer, förutom dom som var med oss. Det var mest killar som stod längs väggen och flirtade.

Men det är som ni säger, där var inte speciellt mkt folk.
Men där var heller inte mkt snö, mest stenar.
Och sen fanns där inte ett enda preparerat hopp, inte i nån av de tre dalarna.

Tjakkie, satsa på gay-veckan i Engelberg istället. Där brukar det dumpa lite tidigare :)

"preparerade hopp"?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp