När trivs löss?

PeAC

Ny medlem
När trivs löss?
Rubriken säger allt men kan ju utveckla mig lite.

Trivs löss om man har vax i håret?
Trivs löss om man har dreads?
Trivs löss om man har snedlugg?
Trivs löss om man aldrig kammar sig?
Trivs löss om man aldrig duschar?
Trivs löss om man dricker massor av öl så man luktar öl dagen efter?

några frågor som jag har angående löss och deras optimala levnadsvillkor.

När trivs löss?
Om man har mössa eller hjälm på sig (när man åker skidor alltså) så trivs de i håret... Annars så kryper de ner i den goa värmen i ögonbrynen (under gogglesarna).

När trivs löss?
Tror inte de trivs bättre i dreads än i vanligt hår. Det enda med dreads och löss är ju att det är svårt att kamma bort äggen :)

När trivs löss?
Ja, jag har upplevt detta helvete. Har precis fått löss från min lillebrors äckliga små smutsiga kompisar. Har fått sprutt på dreadsen och haft dem sedan lite mer än ett år ungefär. Står i valet och kvalet om jag ska utsätta mitt stackars hår för hemska kemiaklier på apoteket eller om jag helt enkelt ska kutta av det. Men tippar på första alternativ.

R00bert, har du tips på hur man blir väck med löss med dreads? Det mesta jag läst hittills kräver luskam, och det är ju uteslutet.

När trivs löss?
Max_H sa:
Garra: välj alternativ två istället, jag har haft löss och tro mig, det är näst intill omöjligt att kamma ur alla löss och lusägg med en kam. Speciellt när man har dreads.
Jag har hört efter med dreadsbärare, och de sa utan tvekan "lusmedel från apoteket". Kamningen får man skita i, men man får ha i extra mycket av medlet. Hon hade nån halvmeter dreads, och hade haft löss, utan att klippa eller raka. Så kan jag undvika så gör jag gärna det. Sitter de i innan vi fått snö här nere så tar jag väl några rejäla snöbad.

Senast ändrad:
När trivs löss?
Precis som du säger så kan lössen i vissa fall försvinna om du dricker massor av öl. Extremt ovanligt att det hjälper, men det är ju dumt att inte göra ett försök...

Senast ändrad:
När trivs löss?
Vi får se, huvudet är kurat och nu återstår en veckas väntan. Detta får bli en laboration för att se om det fungerar eller ej, så slår vi fast beslut efter det.

Snödjup

Tillbaka
Topp